Trwa ładowanie...
10-10-2005 11:31

Nowy model BMW: X3

Nowy model BMW: X3
d4gudey
d4gudey

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-01.jpg',598,395) ) |
| --- | Równocześnie z prezentacją unowocześnionej wersji X5, koncern BMW pokaże światu podczas targów we Frankfurcie całkiem nowy model o zbliżonym charakterze: X3. Wprawdzie X3 określany jest przez producenta jako zwiastun całkiem nowej klasy SAV (Sport Activity Vehicle), lecz po prawdzie (tak bez marketingowego zadęcia) X5 to taki mniejszy i skromniejszy X5 (SUV – Sport Utility Vehicle). Zdecydowano się przygotować model adresowany do tych, którzy marzą o X5, a nie za bardzo mogą sobie na niego pozwolić.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-02.jpg',598,305) ) |
| --- | Trzeba jednak przyznać, że określenie Sport w nazwie tej nowej klasy coś konkretnego znaczy w przypadku BMW X3. Przygotowano bowiem całą gamę silników z których najsłabszy ma pojemność 2,5 litra. Poza nim wybierać będzie można spośród jednostek o pojemnościach 3 l, 4,4 l oraz 4,6. Silniki 2,5 oraz trzylitrowe mają po sześć rzędowo umieszczonych cylindrów, zaś jednostki czterolitrowe to „widlaste ósemki”. Najsłabsza jednostka zapewnia moc 184 KM, która pozwala osiągnąć prędkość blisko 200 km/h. ...to dość sporo, jak na najsłabszą wersję silnikową.

d4gudey

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-03.jpg',598,422) ) |
| --- | Jednym z najważniejszych atutów modelu X3 ma być nowy system integrujący dotychczas stosowane systemy kontrolujące przyczepność wszystkich kół i stabilność całego samochodu. BMW montuje już system xDrive w droższych i większych modelach serii 7, 5 i X5. Kontrola trakcji dokonuje się niejako permanentnie. Służy bowiem nie tylko opanowaniu auta w sytuacji krytycznej, ale i najpełniejszemu wykorzystaniu mocy silnika. Zintegrowany system xDrive analizuje prędkość, kierunek i inne parametry jazdy i zestawia je z analizowaną czujnikami przyczepnością poszczególnych kół. Moc rozdziela tak, aby maksymalnie wykorzystać moc silnika odpowiednio do aktualnej przyczepności kół do podłoża.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-05.jpg',598,418) ) |
| --- | Model X3 jest w istocie zaprojektowany z myślą o rynku europejskim, znacznie uboższym niż amerykański, na który pojazdy klasy SUV produkowane przez prestiżowe europejskie marki idą jak ciepłe bułeczki. Fakt, ze X3 ma być nieco mniejszy i skromniejszy nie powinien jednak być powodem do frustracji jego przyszłych właścicieli. Można sobie wyobrazić, że ktoś, kto nie potrzebuje dużego auta do przewożenia licznej rodziny będzie wolał kupić mniejszy i lżejszy model X3 i wyposażyć go w ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,6 litra. Fakt, że takie jednostki będą montowane w pojeździe mniejszym od tradycyjnych przedstawicieli klasy SUV może świadczyć, że BMW chce jednoznacznie wyróżnić swe nowe dziecko od podejrzeń o konkurowanie z Toyotą RAV, Land Roverem Freelander, czy Hondą CR-V. NA ile X3 rzeczywiście okaże się zwiastunem nowej klasy – zobaczymy w 2004 roku, kiedy to X3 trafi do sprzedaży.

d4gudey
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gudey
Więcej tematów