Nowy Mercedes Klasy E - kwiecień 2002

Obraz

Nowy Mercedes Klasy E, kwiecień 2002, (laz)

Mercedes klasy E, ma 24% udział w światowym i 26% w polskim rynku limuzyn klasy wyższej. Nowy model ma podtrzymać dominację koncernu ze Stutgartu. Oprócz wartości, jakie niesie ze sobą każdy pojazd z gwiazdą na masce, Mersedes klasy E dostarczy swoim nabywcom nowatorskie rozwiązania dotąd nie stosowane w autach wielkoseryjnych. Wyglądem nieznacznie odbiega od swojego poprzednika...ale tylko z daleka. Z bliska dostrzec można lżejszą linię, zwłaszcza z tyłu. Limuzyna nie straciła nic ze swego prestiżu, ale jest teraz dynamiczniejsza.

Obraz
© (WP)

Dynamiczny charakter auta ujawniony przez stylistów, znajduje swoje potwierdzenie w konstrukcji zawieszenia. Czterowahaczowa oś przednia i wielowahaczowa oś tylnia zapewnić mają dobre właściwości trakcyjne nawet przy sportowej jeździe. Jako opcja dodatkowa montowany jest całkiem nowy system zawieszenia pneumatycznego Airmatic DC, który analizując stan nawierzchni i styl jazdy kierowcy na bieżąco zmienia charakterystykę zawieszenia. Luksusowa limuzyna dostosuje się więc do fatalnych polskich dróg i odzyska walory komfortowe, jeśli wjedziemy na autostradę. Seryjnie montowany jest system stabilizujący tor jazdy ESP i mantowany dotychczas tylko w sportowych Mercedesach SL, elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC.

Mercedesa E napędzać może jeden z trzech silników benzynowych: sześcio- i ośmiocylindrowych o mocach od 177 KM do 306 KM albo jeden z dwóch silników Diesla CDI: cztero i pięciocylindrondrowych jednostek o mocach 150 KM i 177KM. Silniki wysokoprężne należą do drugiej generacji CDI, i z tej racji ich maksymalny moment obrotowy wzrósł nawet o 8% w porównaniu z poprzednikami. Czterocylindrowy diesel został po raz pierwszy wyposażony w dwa wałki wyrównawcze. Z czasem paleta silników zostanie poszerzona o nową czterocylindrową jednostkę z kompresorem oraz diesle o czterech, sześciu i ośmiu cylindrach.

Pamiętając o fakcie, że właściciel Mercedesa klasy E jeździ czesto na tylnim siedzeniu, limuzynę można wyposażyć w czterostrefową klimatyzację Thermotronic. O komfort zadbają ponadto dynamiczne siedzenia wielokonturowe, które napełniają się powietrzem. Mercedesa klasy E możemy zamówić w jednej z trzech wersji: Classic, Elegance i Avantgarde. Podstawowa wersja Classic wyposażona jest w radio, klimatyzację, elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC, felgi aluminiowe. Najwyższa wersja Avantgarde obejmuje detale stylistyczne, mające zindywidualizować samochód, jak dynamicznie ukształtowane zderzaki i listwy progowe, tapicerkę łączącą skórę z tkaniną oraz zegary z białymi cyferblatami.

W tym roku Mercedes zamierza sprzedać w Polsce tylko 320 sztuk nowego modelu klasy E. W 2003 roku, po uzupełnieniu oferty o wersję kombi, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce, Nicolas J. Speeks zapowiada sprzedaż około 800 egzemplarzy. Najtańsza wersja, wyposażona w silnik 220 CDI, kosztuje 44 408 euro, czyli około 160 tys zł.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯