RUF CTR ujrzał światło dzienne 20 lat temu. W chwili rynkowego debiutu maszyna zbudowana w oparciu o Porsche 911 była jednym z najszybszych samochodów i na długie lata wyznaczyła standardy w klasie aut po radykalnym tuningu. Dość powiedzieć, że bolid był w stanie stawić czoła nawet supersportowym Ferrari F40 i Lamborghini Countach. W założeniach tunera RUF CTR3 będzie nawiązywał do kultowego poprzednika.
Niewielki bolid powstał na bazie Porsche Caymana. Pod muskularną karoserię upchnięto 6-cylindrowy motor o pojemności 3,8 litra. Dzięki dwóm turbosprężarkom bokser produkuje aż 700 KM i 890 Nm! Aż nadto wystarcza to do napędu dwumiejscowego auta. Zmodyfikowana skrzynia biegów pozwala uzyskać na prostych prędkości dochodzące do niebagatelnych 375 km/h!
Możliwości wozu podniosło także zastosowanie większych kół, wyczynowego zawieszenia oraz odchudzenie karoserii. Zastąpienie niektórych elementów poszycia karbonowymi i aluminiowymi wytłoczkami pozwoliło utrzymać masę Caymana na poziomie 1380 kg.
Niewielki bolid z lwim sercem zaskakuje nie tylko osiągami. Cena na poziomie 300 000 euro zwali z nóg wielu fanów tuningu.