Najpopularniejsze samochody w Polsce

Przedstawiamy 10 nowych samochodów najchętniej kupowanych przez Polaków w 2011 roku

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. Ford Fiesta

Obraz
© zdjęcie producenta

Polski rynek nowych samochodów może zaliczyć 2011 rok do jednego z najtrudniejszych. Zmiana przepisów podatkowych dla firm oznaczała, że ta największa grupa klientów kupiła w minionym roku znacznie mniej samochodów. Spadek sprzedaży dotknął prawie wszystkie marki. Część modeli jednak cały czas cieszy się w Polsce dużą popularnością.

Na 10 miejscu zestawienia najchętniej kupowanych nowych samochodów znalazł się miejski Ford Fiesta. Model dostępny w salonach od kilku lat cały czas wyróżnia się ciekawą stylistyką nadwozia i wnętrza. Mimo licznych i nie zawsze przychylnych stereotypów, Ford od lat należy do najpopularniejszych marek w Europie, a Fiesta jest jednym z najważniejszych modeli.

Cena: od 41 990 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 5 508 sztuk

sj/mw/mw

/ 109. Volkswagen Golf

Obraz
© zdjęcie producenta

Kompaktowy Volkswagen od lat jest najpopularniejszym samochodem w Europie. Każda kolejna generacja znajduje rzesze konserwatywnych klientów, którzy chętnie kupują sprawdzony przez lata model. W Polsce Golfy należą do najpopularniejszych samochodów, jednak u nas królują egzemplarze używane.

Nowe Golfy załapały się do zestawienia najpopularniejszych samochodów w 2011 roku, ale 9 miejsce pokazuje, że mimo dużej sympatii do tego modelu, nie jest to najczęstszy wybór klientów. Stoi za tym stosunkowo wysoka cena. Konkurencyjne kompakty są zdecydowanie tańsze i dzięki temu chętniej kupowane.

Cena: od 59 990 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 5 614 sztuki

/ 108. Fiat Panda

Obraz
© zdjęcie producenta

Najmniejszy Fiat to też najtańszy samochód, dostępny w Polskich salonach. Niska cena powoduje, że ten produkowany w Tychach samochód nieprzerwanie cieszy się popularnością wśród klientów. Model ten jest tak chętnie kupowany, że mimo wprowadzenia nowej generacji, Fiat postanowił zostawić go w ofercie.

Panda to samochód dla tych, którzy cenią sobie posiadanie nowego samochodu. Jeśli nie mamy dużego budżetu, a nie chcemy kupować używanego auta, ten pięciodrzwiowy przedstawiciel segmentu A jest jedną z najlepszych ofert.

Cena: od 26 990 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 5 773 sztuki

/ 107. Fiat Punto

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejny samochód włoskiego producenta swoją pozycję w rankingu zawdzięcza popularności wśród klientów indywidualnych - w tej grupie był to drugi najczęściej kupowany samochód. Mimo mijających lat, Punto wygląda całkiem dobrze, a gama oszczędnych silników zachęca klientów z mniej zasobnymi portfelami.

Choć Punto nadal nie należy do najlepszych samochodów na rynku, to stosunek jakości do ceny jest bardzo zachęcający. Na korzyść włoskiego auta świadczy też przyzwyczajenie klientów. Mimo pewnych problemów z pierwszą generacją modelu, od lat jest to jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju.

Cena: od 36 990 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 5 966 sztuk

/ 106. Nissan Qashqai

Obraz
© zdjęcie producenta

Japoński crossover, który zastąpił Almerę, wydawał się dziwnym pomysłem. Uterenowiony samochód w miejsce klasycznego, kompaktowego hatchbacka był ryzykowną decyzją. Szybko się jednak okazało, że trafioną. Dzisiaj Qashqai jest najpopularniejszym kompaktowym crossoverem i mimo wysokiej ceny jest często spotykany na polskich drogach.

Okazało się, że część osób znudziła się typowymi hatchbackami i chce czegoś więcej. Sprawiający wrażenie dużo bardziej przestronnego samochodu Qashqai szybko zainteresował tych, którzy są w stanie zapłacić nieco więcej za kompaktowe auto.

Cena: od 70 100 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 6 349 sztuk

/ 105. Toyota Yaris

Obraz
© zdjęcie producenta

W 2011 roku do sprzedaży weszła nowa generacja Yarisa, jednak nadal w znacznym stopniu to poprzedni model stał za sukcesem tego samochodu. Toyota bez problemu wygrała starcie z innymi modelami z Japonii (jak Honda Jazz), ale pokonała też większość europejskiej konkurencji.

Nowy model jest pozytywną ewolucją poprzednika, dzięki czemu powinien jeszcze poprawić statystykę. Mimo nie najniższej ceny wśród klientów panuje pozytywna opinia o Toyocie, a jak wiadomo - lubimy sprawdzone rozwiązania.

Cena: od 39 900 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 6 562 sztuki

/ 104. Ford Focus

Obraz
© zdjęcie producenta

W wielu krajach Focus zaraz za Golfem jest drugim najpopularniejszym kompaktem. Choć już nie zaskakuje stylistyką tak jak pierwsza generacja, to nadal może pochwalić najlepszymi właściwościami jezdnymi w klasie. Od czasu bardzo udanego debiutu pierwszej generacji, Focus stał się jednym z wzorców w klasie kompaktowych hatchbacków.

W Polsce wysokie miejsce w rankingu sprzedaży zawdzięcza klientom biznesowym. Focus stał się u nas popularnym autem flotowym (drugie miejsce wśród aut dla firm). Wśród klientów indywidualnych nie cieszy się już takim wzięciem - w takim zestawieniu Focus nie znalazł się nawet w pierwszej dziesiątce.

Cena: od 57 600 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 9 277 sztuk

/ 103. Skoda Fabia

Obraz
© zdjęcie producenta

Najchętniej kupowanym samochodem miejskim w Polsce jest Skoda Fabia. W obecnej wersji dostępna jest od 2007 roku, jednak spokojna, ponadczasowa stylistyka w ogóle się nie starzeje. Atrakcyjna cena i pokrewieństwo z modelami Volkswagena od lat powodują, że jest to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w naszym kraju.

Fabia jest też kolejnym dowodem na to, że klasyczna stylistyka i oszczędne silniki są kluczem do sukcesu na polskim rynku. Mała Skoda zdecydowanie prowadzi w zestawieniu samochodów miejskich. Co ciekawe, cieszy się uznaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale w jeszcze większym stopniu biznesowych.

Cena: od 34 350 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 10 722 sztuki

/ 102. Opel Astra

Obraz
© zdjęcie producenta

Opel w ostatnich latach zdecydował się na zmianę wizerunku. Teraz samochody tej marki mogą pochwalić się świetną stylistyką, jakością materiałów i lepszym wykonaniem. Nie wszędzie taka rewolucja została dobrze przyjęta, ale polscy klienci tutaj zaskoczyli.

Stosunkowo droga Astra, mimo wszystko przekonała zarówno właścicieli flot, jak i klientów indywidualnych. Produkowany w Polsce model zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów, sprawiając wrażenie auta wyższej klasy. Dodatkowo, w naszym kraju Opel ma zdecydowanie lepszą opinię, niż na innych rynkach Europejskich.

Cena: od 61 950 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 11 148 sztuki

10 / 101. Skoda Octavia

Obraz
© zdjęcie producenta

Kompaktowa Skoda już kolejny rok z rzędu jest najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. Zachęca konkurencyjna cena, udane silniki Volkswagena i stosunkowo duża wielkość tego samochodu. Nawet nudna stylistyka wydaje się działać na korzyść Octavii - w końcu konserwatywny wybór na pewno nie będzie zły.

Octavia wręcz zmiażdżyła konkurencję. Wygrała zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Przewaga nad Astrą jest tak duża, że nie należy spodziewać się szybkiej zmiany lidera. Czy taki wynik może dziwić? Raczej nie. Kompakt Skody to wybór z rozsądku, do którego namawia nie tyle serce, co portfel.

Cena: od 54 500 zł
Sprzedaż w 2011 roku: 16 011 sztuk

sj/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła