Mini Kabriolet!

Obraz
Obraz

Mini doczekało się wersji kabriolet, która pokazana będzie po raz pierwszy publicznie podczas najbliższych targów motoryzacyjnych w Genewie. Wątpliwym jest, czy mało zwykle popularna wersja kabriolet, tego i tak niszowego modelu osiągnie wysoką sprzedaż. ...Jednak bardzo prawdopodobne, że właśnie owa wyjątkowość i mała sprzedaż przysporzy Mini popularności.

Obraz

Zdumiewające, z jaką biegłością i wyczuciem niemiecka grupa BMW AG kieruje rozwojem Mini – cudownego dziecka nieudanego związku z Roverem. Mini powstało blisko trzy lata temu wyłącznie z woli i umiejętności BMW. Zresztą skonstruowano je w oparciu o silniki, płytę podłogową i podzespoły serii 3. Pomimo, że pochodzenie Mini jest w istocie czysto niemieckie, nikt nie kwestionuje jego wyjątkowego charakteru nawiązującego do czysto brytyjskiego Mini. Powinowactwo ze starszym o trzydzieści lat pierwowzorem jest znacznie większe, niż w przypadku obu pokoleń garbusa – choć ten zaprojektowany był i produkowany przez jedną i tę samą firmę, Volkswagen AG.

Obraz

Wersja kabriolet to już znaczne rozwinięcie idei pierwowzoru – małego, skromnego i oszczędnego samochodu, który powstał ze względu na... kryzys paliwowy. Mini XXI wieku to już auto klasy premium i wersja kabriolet jest tego najdobitniejszym potwierdzeniem.
Składanie dachu w kabriolecie Mini odbywać się będzie w pełni automatycznie, a trwać będzie zaledwie 15 sekund. Od kwestii technicznych związanych z konstrukcja dachu znacznie chyba ważniejsza w przypadku tego auta będzie jego wyjątkowo kolorystyka. Nabywcy droższej wersji Cooper będą mogli pomiędzy czarnym, zielonym i niebieskim „soft topem”. Kiedy dach jest złożony, powierzchnia bagażowa wynosi zaledwie 120 litrów, kiedy rozłożony – 165 litrów. Ten skromny wynik producent pragnie zrekompensować wyjątkowo ponoć łatwym składaniem tylnej kanapy, po której demontażu uzyskamy przestrzeń ładunkową 605 litrów. ...rzeczywiście chyba Mini Cabriolet nie musi zaspokajać potrzeb wielodzietnej rodziny, ale 120 litrów to jednak zbyt mało. Podróżując w cztery osoby, choćby podczas weekendowego wypadu za miasto, zmuszeni bylibyśmy trzymać prowiant na kolanach.

Obraz

Mini One Cabriolet i Mini Cooper Cabriolet napędzane będą tymi samymi silnikami, co ich wyposażone w dach odpowiedniki. Obie wersje napędza zatem silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który w Mini One osiąga moc maksymalną 90 KM, zaś w Mini Cooper 115 KM. Mini One Cabriolet rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,8 sekundy, zaś Mini Cooper Cabriolet w 9,8 sekundy. Bardzo prawdopodobne, że niebawem pojawi się również wersja Cooper S Cabriolet, której moc wynosiłaby 163 KM. Jednostki wysokoprężnej montowanej w Mini One D nie się co spodziewać – w końcu wersja kabriolet jest z natury piękna i niepraktyczna, wiec nie byłoby sensu tej konwencji łamać montując ekonomiczny i oszczędny silnik dieslowski.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025