Mercedes-Benz SLR McLaren - juz jesienią
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/952/merc-slk-01.jpg',377,281) ) |
| --- | Mercedes-Benz i McLaren od lat wspólnie projektują bolidy Formuły 1. Teraz, wspólnie zaprojektowały model: Mercedes-Benz SLR McLaren, który określają jako następcę legendarnego 300 SLR Coupé - samochodu wyścigowego święcącego triumfy w połowie lat 50. Pomimo sukcesów sportowych, 300 SLR Coupé nigdy nie trafił do produkcji. Dopiero wersja przygotowana współcześnie przez tandem Mercedes-Benz i McLaren ma trafić do sprzedaży
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/953/merc-slr-02.jpg',480,245) ) |
| --- | 300 SL produkowany był od 1954 roku wyłącznie z mysla o uczestnictwie w wyścigach sportowych. Nawet rozgłos, jaki przyniosły mu zwycięstwa odniesione w 1995 roku w Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy, Eifelrennen i Szwedzkim Grand Prix, nie przekonały ówczesne szefostwo Mercedesa, by auto przystosować do produkcji seryjnej. ...A szkoda.
300 SLR Coupé ważył zaledwie 1117 kg i wyposażony był w ośmiocylindrowy silnik o pojemności 2982-cc uzyskujący moc maksymalną 310 KM. Prędkość maksymalna tego auta wynosiła 290 km/h. ...trzeba przyznać, ze sporo, jak na połowe lat 50.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/953/merc-slr-03.jpg',502,300) ) |
| --- | Nic dziwnego, że Mercedes-Benz postanowił powrócić do tej legendy. Już sam urok auta, które blisko pięćdziesiąt lat czekało na produkcję powinno przyciągnąć uwagę zamożnej klienteli. Przyznać trzeba, że Mercedes-Benz i McLaren dołożyły starań, by klienci dostali znacznie wiecej, niż tylko legendę. Ich wspólne doświadczenia zdobyte przy projektowaniu bolidów Formuły 1 maja być wprost przeniesione do Mercedesa SLR McLaren.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/953/merc-slr-04.jpg',502,286) ) |
| --- | Nowy Mercedes będzie stylistycznie nawiązywał do swego pierwowzoru sprzed blisko pięćdziesięciu lat. Sam kształt nadwozia jest w dużym wymuszony przez wymagania aerodynamiki, bardzo rygorystyczne w przypadku aut mających rozwijać duże prędkości. Podobieństwo starano się więc uzyskać koncentrując się na detalach, z nie samej bryle nadwozia.
Nadwozie i podwozie wykonano z włókien węglowych, które prócz lekkości, zapewniają odpowiednią sztywność decydująca o właściwościach jezdnych auta. Jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie mają być hamulce wykonane z ceramiki o wzmocnionej strukturze. Prócz znacznie większej odporności na działanie wysokich temperatur, ceramiczne hamulce stosowane w Mercedesie SLR mają być trwalsze od stosowanych konwencjonalnie. Napędzać auto ma specjalnie projektowany przez Mercedes-AMG ośmiocylindrowy silnik, którego parametry, jak i osiągi całego auta, maja być znane dopiero w chwili premiery, która odbędzie się jesienią 2003 roku.