Mazda 6 wchodzi na polski rynek

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-dwa.jpg',550,301) ) |
| --- | Pod koniec sierpnia w salonach pojawi się Mazda 6 – całkowicie nowy model zastępujący Mazdę 626. To pierwsze auto oznaczane według nowego porządku, tj. tylko jedną cyfrą. Producenci zapewniają, że Mazda 6 nazwana na rynku japońskim Atenza, nie tylko nomenklaturą odcina się od dotychczas oferowanych modeli. „Szóstka” jest zapowiadana, jako całkowicie nowe pod każdym względem auto.
Rzeczywiście, Mazda 6 ma nowe nadwozie, wnętrze, silniki i platformę podłogową.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-przod.jpg',550,369) ) |
| --- | Projektanci postarali się o agresywny wygląd „szóstki”. Powstrzymując się od rozważań dotyczących zagadnień estetycznych, przyznać można, że efekt został osiągnięty. Nowa Mazda w niczym nie przypomina nudnych „ropniaków” 626, tak dobrze znanych na polskich drogach w latach 90.
Auto poszerzono o 50 mm, jednak samochód nie roztył się. Mazda 6 ma bardzo dynamiczną, wręcz drapieżną stylistykę. ...może trochę przypomina Lexusa IS 200.
Podoby charakter nadano wnętrzu samochodu, które jest jak sportowy garnitur: eleganckie, ale bez nudy i sztampy.

Zawieszenie kół przednich jest wielowahaczowe, ze stabilizacją kierunku jazdy przez ujemne ustawienie kąta płaszczyzny koła, z jednym wahaczem górnym i dwoma dolnymi na każde koło, ramą pomocniczą, sprężynami śrubowymi, amortyzatorami teleskopowymi o dwukierunkowym działaniu, stabilizatorem oraz gumowymi elementami połączeniowymi wytłumiającymi hałas i drgania. W wersji kombi dostępny jest opcjonalnie układ samopoziomujące tylne zawieszenie. Wyrównanie poziomu następuje automatycznie poprzez wzrost ciśnienia czynnika w amortyzatorach.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-tyl2.jpg',550,343) ) |
| --- | Bezpieczeństwo sześć poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie poduszki czołowe mają kontrolowane dwustopniowe napełnianie w zależności od siły uderzenia. Przednie pasy bezpieczeństwa mają kontrolowaną siłę napięcia, a tylne siedzenia wyposażone są w dwa uchwyty ISO-FIX służące do mocowania fotelików dziecięcych. Fotel pasażera z przodu ma zamontowany czujnik, który dezaktywuje wyzwalanie poduszek prawej strony w przypadku (przednia i boczna), gdy miejsce to jest niezajęte lub przypięty jest fotelik dla dziecka.
Dla zminimalizowania ryzyka obrażeń nóg kierowcy w przypadku spowodowanego kolizją przesunięcia przegrody między silnikiem a kabiną zastosowano „chowające się” pedały sprzęgła i hamulca. Przednie fotele wyposażone są w aktywne zagłówki w znaczny sposób redukujące ryzyko urazów górnego odcinka kręgosłupa, jakie mogłyby powstać przy uderzeniu w tył samochodu.
Hamulce Mazdy 6 wyposażono w elektronicznie sterowane układy: antypoślizgowy ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-wnetrze.jpg',550,364) ) |
| --- | Do napędu Mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1.8, 2.0 oraz 2.3dm3 i mocach odpowiednio: 88kW (120KM), 104kW (141KM) oraz 121kW (166 KM). Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2.3 dm3 dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.
Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2l i mocach: 88kW (120KM) oraz 100kW (136KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przy 2.000 obr/min.
Aby zobaczyć szczegóły, kliknij tutaj )

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/221/mazda6-tyl.jpg',550,305) ) |
| --- | Mazda6 będzie produkowana w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego hatchbacka i 5-drzwiowego station wagona. Zgodnie z uruchamianiem cyklu produkcyjnego, jako pierwsze będą dostępne w sprzedaży sedany, miesiąc później hatchbacki, a dopiero pod koniec roku kombi.
Jednak na polskim rynku, ze względu na 35% cła wobec samochodów produkowanych w Japonii, importer zdecydował się ograniczyć ofertę do samochodów z 2l silnikiem benzynowym i w najwyższym z możliwych kompletacjach wyposażenia.
Importer nie wyklucza sprowadzanie samochodów na indywidualne zamówienie.
Aby zobaczyć szczegółową ofertę, kliknij tutaj )

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟