Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT: Piękna "włoszka" o słabym sercu

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/ autoswiat.pl

| [

Obraz

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- |Czy można polecić model, w którym na skutek wady fabrycznej nagminnie dochodzi do poważnych awarii silników? Cóż, miłośnicy włoskiej motoryzacji radzili sobie już z różnymi problemami. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że w przypadku Lancii Kappy z doładowanym silnikiem 2.0 ryzyko kosztownej usterki jest rzeczywiście duże.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Inżynierowie ze słonecznej Italii oprócz zamiłowania do pięknych linii mają również talent do tworzenia konstrukcji pomysłowych i zaawansowanych technologicznie. Problem w tym, że czasem zdarzają im się wpadki. A tak niestety było w przypadku jednostek 2.0 16VT, 2.0 20VT i 2.4 20V, montowanych m.in. w opisywanej Lancii. Okazuje się bowiem, że w każdym z tych silników może dojść do przedwczesnego zużycia panewek wału korbowego, spowodowanego niedostatecznym smarowaniem. Efekt? W najgorszym przypadku wał robi dziurę w bloku i "wyskakuje" na zewnątrz. Najlepiej felerne panewki wymienić od razu po zakupie. A jeżeli np. podczas ruszania zacznie migać kontrolka oleju, może być już za późno - koszt "kapitalki" to co najmniej 3-4 tys. zł. Pamiętajmy też o wymianie oleju (zalecana co 10 tys. km)!

To w zasadzie jedyna poważna bolączka Kappy. Doładowane benzyniaki mają poza tym niemal same zalety: są dynamiczne i pięknie brzmią (zwłaszcza pięciocylindrowce). Jednostkę o mocy 205 KM (cztery cylindry) montowano do 1998 r., natomiast w latach 1998-2000 Lancia oferowała silnik 220-konny (pięć cylindrów).

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Jak w większości leciwych aut wyprodukowanych we Włoszech, trzeba jednak liczyć się z drobnymi awariami "elektryki" (np. centralnego zamka). Zawieszenie nieźle łączy komfort jazdy z dynamiką, ale na drogach o kiepskiej nawierzchni potrafi dość szybko się zużyć. Remont nie będzie na szczęście drogi - stosunkowo łatwo znaleźć zamienniki.

Niektórzy użytkownicy narzekają na niską skuteczność reflektorów i nieczytelny ekran komputera pokładowego (zwłaszcza podczas dużego nasłonecznienia). Wśród innych kosmetycznych wad włoskiego coupé wymienić trzeba przede wszystkim to, że w trakcie opadów deszczu woda z szyby czołowej ścieka na okna boczne, utrudniając prowadzenie auta. Dość często można natrafić na egzemplarz, w którym niedbale zamocowano airbag pasażera (irytujące trzaski). Brak dbałości o detale zdradza także niska jakość fabrycznych alufelg, z których bardzo szybko schodzi lakier.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Największym problemem w przypadku Kappy coupé jest jednak sam zakup. Wyprodukowano bowiem zaledwie 3,6 tys. egzemplarzy. Ceny zaczynają się od ok. 7 tys. zł, ale zadbane auta mogą kosztować nawet dwa razy więcej. Duży wybór zamienników - wiele części pasuje z sedana i kombi.

Podsumowanie - Gdyby tylko nie problemy z silnikami. Cóż, Kappa w wersji dwudrzwiowej to auto na tyle rzadkie, że potencjalnych nabywców wcale to nie odstrasza. Nic dziwnego - naprawę można wykonać stosunkowo tanio, a radość z posiadania tak egzotycznego i luksusowego samochodu jest po prostu bezcenna. Pozostaje cierpliwie szukać!

lop

Źródło artykułu: Auto Świat
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥