Japończyk do walki z Włochami

Obraz

Lexus pokazał wreszcie produkcyjną wersję samochodu, który ma zadanie konkurować z włoskimi potentatami. Premiera modelu LFA miała miejsce na Targach Samochodowych w Tokio.

Do napędu Japończycy użyli specjalnie skonstruowanego silnika V10 o pojemności 4.8 litra, który umieszczono z przodu pojazdu. Co ciekawe jednostka swoim rozmiarem jest mniejsza niż wcześniejszy V8. Motor dysponuje mocą 553 KM przy 8 700 Obr./min i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 480 Nm przy 6 800 Obr./min. Co ciekawe, aż 90 proc momentu obrotowego dostępne jest w zakresie między 3 700 a 9 000 Obr./min. Cała moc jest przenoszona na tylne koła dzięki sześciostopniowej, zautomatyzowanej sekwencyjnej przekładni. Dzięki nowej konstrukcji zmiana przełożenia trwa zaledwie 0,2 sek. Japoński producent twierdzi, że auto rozpędza się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 3,7 sek. Natomiast prędkość maksymalna LFA wynosi 325 km/h.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podobnie jak u konkurencji - Ferrari Enzo - nadwozie oraz większość elementów podwozia pojazdu zostało wykonane z kompozytów węglowych. Producent podaje, że mierzący nieco ponad 4,5 m samochód waży 1 480 kg i ma rozkład masy w stosunku 48 proc. ciężaru z przodu a 52 proc. z tyłu.

Choć pierwsze auta trafią do klientów dopiero na koniec przyszłego roku, to Lexus już przyjmuje zamówienia na swój pierwszy sportowy supersamochód. Warto się pospieszyć bo produkcja podstawowego modelu będzie ograniczona do 500 sztuk. Ceny samochodu rozpoczną się od 375 tys. dolarów.

Jakub Wielicki

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne