WAŻNE
TERAZ

Afera ws. działki pod CPK. Dymisje w KOWR

Insignią bez limitu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Opel Insignia w wariancie OPC ‘Unlimited’ wyróżnia się o mocą 239 kW/325 KM i brakiem ograniczenia prędkości maksymalnej. To model z napędem na cztery koła w standardzie, który rozpędza się do 270 km/h.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Opla Insignia OPC ‘Unlimited’ wizualnie wyróżnia niebieskie logo Brembo oraz nowa stylistyka obrotomierza i licznika prędkości. Planowana jest również specjalna edycja samochodu obklejonego czarną, matową folią. Właściwości jezdne nowego wariantu ‘Unlimited’ są identyczne jak w przypadku wariantu z ograniczoną prędkością, jedyną różnicą jest większa prędkość maksymalna dla wersji “Unlimited”. Insignia OPC przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 6.0 do 6.6s, w zależności od rodzaju nadwozia i skrzyni zmiany biegów. Według danych producenta w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi od 10.6 l/100 km do 11.0l/100 km.

W wersji OPC ‘Unlimited’ oferowana jest nowa 6 biegowa automatyczna skrzynia biegów. Oprócz funkcji automatycznej jest również funkcja umożliwiająca zmianę trybu na manualny – z opcją zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. System kontrolny transmisji w modelu Insignia OPC połączony jest z mechatronicznym podwoziem FlexRide. Oprócz standardowego ustawienia najlepszego w codziennej eksploatacji napędu, dostępne są jeszcze dwa inne tryby. Tryb ‘Sport’ oferuje większą zwinność i szybszą reakcję pojazdu, natomiast w trybie ‘OPC’ kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, twarde i dynamiczne.

Insignia OPC wyposażona jest w system Adaptive 4x4, który zapewniać ma precyzję w obsłudze, maksymalną stabilność oraz pełne wykorzystanie dostępnej trakcji. System ten wykorzystuje sportowy dyferencjał z wielodyskowym sprzęgłem hydraulicznym typu Haldex oraz elektroniczny centralny i tylny, ograniczony mechanizm różnicowy (eLSD).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Sprzedaż tego najszybszego seryjnie produkowanego samochodu w historii firmy Opel ma rozpocząć się w kwietniu 2011. W skład pakietu dla kupującego wersję ‘Unlimited’ wchodzi kurs bezpiecznej jazdy OPC na torze testowym Opla w Dudenhofen. Świeżo upieczeni właściciele tego modelu, pracując pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych, nauczą się jak wykorzystywać dynamiczny potencjał swojego samochodu w sposób pewny i bezpieczny.

tb/

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne