GTC Paris: Piękny Opel

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Wiceprezes Opla ds. stylistyki Mark Adams przekazał swojemu zespołowi następujące instrukcje: "_ wydobądźcie najbardziej emocjonalną stronę nowego języka stylistyki Opla _". Efekt tych praz - koncepcyjne GTC Paris - zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Mondial de l’Automobile.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Przy długości 4,46 metra GTC Paris jest kompaktowym, sportowym samochodem, zapewniającym jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Szkicowanie pojazdów zazwyczaj zaczyna się od widoku bocznego. Wiele z nich można stworzyć dwoma lub trzema ostrymi kreskami. Taki jest również nowy samochód koncepcyjny Opla - projektanci maksymalnie podkreślili charakter GTC Paris, ograniczając liczbę jego linii bocznych. Jak czytamy w informacji prasowej, zbliżone wyglądem do ścięgien sprintera linie, wyrażają napięcie i tworzą wyraźnie zarysowany kształt. Służą jako podstawa dla głównych elementów i linii nadwozia, opadających w stronę kół w iście sportowym stylu.

Przód pojazdu jest prosty, posiada jednak wyraźny charakter i zawiera typowe dla Opla przetłoczenie wzdłuż linii środkowej. Dodatkowo podkreślają go silnie zarysowane i bardzo wąskie reflektory przednie. Charakterystyczne dla Opla diodowe reflektory dzienne podkreślono doskonale zarysowanymi, chromowanymi elementami. Szeroka sylwetka została podkreślona w części tylnej, gdzie proporcje pojazdu najbardziej rzucają się w oczy. Dodatkowo uwydatniają to tylne światła diodowe.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podwozie GTC Paris cechuje unikalna konstrukcja i wyjątkowa szerokość. Wykorzystano w nim tylną belkę skrętną i charakterystyczny dla Opla drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Dzięki temu GTC Paris ma doskonale trzymać się nawierzchni. Dodatkowo zadbają o to 21-calowe koła.

Jednostką napędową GTC Paris jest turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Aby był bardziej "eko" zastosowano w nim również technologię Start/Stop. Pojazd wyposażono też w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Niestety firma nie podała żadnych innych szczegółów technicznych ani liczb dotyczących pojazdu.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟