Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium S 

None

Obraz

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Czas nieubłaganie brnie do przodu, więc i obecny Ford, mimo wciąż świeżej facjaty, musiał przejść delikatną korektę.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Różnice w stosunku do wersji sprzed liftingu nie powalają na kolana, ale i tak dodały autu świeżości. Na zewnątrz pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, ociekający chromem grill, a także delikatnie przeprojektowane zderzaki.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Zmiany są jednak na tyle powściągliwe, że jedynie wnikliwi obserwatorzy zwrócą na nie uwagę. Najbardziej rzucają się w oczy w nocy, gdy pierwszy prym wiodą diody. Sylwetka samochodu emanuje elegancją i stara się nawiązać swoim szykiem do konkurentów Premium, będących wciąż poza zasięgiem.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Niezależnie od wybranej opcji, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie, będąc tym samym jednym z najlepiej jeżdżących samochodów w swojej klasie. Martwi jedynie spalanie, które w przypadku turbodoładowanej EcoBoosta, prezentuje co najwyżej średni poziom. W mieście nie powinny dziwić wyniki rzędu 12-14 litrów, zaś w trasie 8-9. W zamian otrzymujemy jednak dostatek mocy w każdym zakresie obrotów.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

4-cylindrowy motor zastąpił 2,5 T, który nie sprostał wymaganiom norm Euro 5. Do jego największych zalet należy zakwalifikować dobrą elastyczność i niemal niesłyszalną pracę. Na biegu jałowym, jedynie obrotomierz nieśmiało wskazuje na minimalny wysiłek sekwencyjnego układu wtryskowego, podającego paliwo nawet pod ciśnieniem 200 barów. Do tego dołożono jeszcze system niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla wałków sterujących zaworami dolotowymi i wydechowymi.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Różnice w stosunku do wersji sprzed liftingu nie powalają na kolana, ale i tak dodały autu świeżości. Na zewnątrz pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, ociekający chromem grill, a także delikatnie przeprojektowane zderzaki.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Zmiany są jednak na tyle powściągliwe, że jedynie wnikliwi obserwatorzy zwrócą na nie uwagę. Najbardziej rzucają się w oczy w nocy, gdy pierwszy prym wiodą diody. Sylwetka samochodu emanuje elegancją i stara się nawiązać swoim szykiem do konkurentów Premium, będących wciąż poza zasięgiem.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Równie ciekawie prezentuje się przedział pasażerski. Widać, że konstruktorzy położyli duży nacisk na maksymalne dopieszczenie wszelkich szczegółów i zapewnienie jak największej wygody podróżującym. Przestronne wnętrze oferuje wystarczającą przestrzeń dla czwórki pasażerów, rozpieszczając ich wieloma udogodnieniami.

/ 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Podgrzewana kanapa jak i przyzwoicie wyprofilowane, elektrycznie sterowane fotele o zbyt krótkim siedzisku, wydajna dwustrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy rozruch samochodu, czy bardzo dobry system audio, to tylko niektóre z różnorodnych opcji. Inżynierowie zagwarantowali również możliwość podłączenia zewnętrznych nośników danych. W chłodzonym schowku, znajdują się wejścia na iPod'a, tudzież inne multimedialne odtwarzacze. Dla każdego coś dobrego. Brakuje tylko monitorów DVD w zagłówkach, pochłaniających dzieci bez reszty.

10 / 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.

11 / 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.

12 / 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.

13 / 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Serce Forda sprzęgnięto z nową przekładnią automatyczną, dysponującą dwoma sprzęgłami. Ta występująca od niedawna w palecie producenta nowość, świetnie sprawdza się w codziennej eksploatacji. Biegi zmienia szybko, a w razie nagłej potrzeby wyprzedzenia innego pojazdu, błyskawicznie zrzuci w dół kilka przełożeń. Gdy zapałamy chęcią wykorzystania prawej ręki do szybszego przyrostu prędkości, pozostaje nam możliwość operowania lewarkiem w trybie sekwencyjnym. Niestety minus za brak łopatek przy kierownicy, znacznie zwiększających frajdę z jazdy.

14 / 14Turbo-kosmetyka

Obraz
© Piotr Mokwiński

Widać, że konstruktorzy położyli duży nacisk na maksymalne dopieszczenie wszelkich szczegółów i zapewnienie jak największej wygody podróżującym. Przestronne wnętrze oferuje wystarczającą przestrzeń dla czwórki pasażerów, rozpieszczając ich wieloma udogodnieniami.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka