Trwa ładowanie...
10-10-2005 14:57

FIAT TREPIŮNO – powrót do przyszłości?

FIAT TREPIŮNO – powrót do przyszłości?
d1wuq1e
d1wuq1e

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7568/trepiuno-01.jpg',600,433) ) |
| --- | Fiat zaprezentuje w Genewie studyjny model TREPIŮNO, który stanowi ucieleśnienie hasła „powrót do przeszłości”, jakie obrali projektanci Centrum Projektowego Fiata. TREPIŮNO nawiązuje stylistycznie do modeli sprzed pięćdziesięciu lat, Fiata 500, czy 600 – które dla włoskiej motoryzacji były tym, czym dla niemieckiej VW Garbus. Czy Fiat Trepiůno to jedynie sentymentalna zabawa, czy może zdradza rzeczywiste plany produkcyjne największego włoskiego producenta samochodów.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7568/trepiuno-02.jpg',600,449) ) |
| --- | Fiat Trepiůno ma zaledwie 3,3 metra długości. Dla porównania, Panda ma długość 3,5 metra. Pomimo tak małych rozmiarów, nadwozie robi wrażenie dość mocnego, a to za sprawą małych szyb. Takie rozwiązanie nie przystaje do stosowanych dzisiaj, wedle których auta rosną w gorę, mają jak największe szyby i zapewniają dużo miejsca wewnątrz. Sufit Fiata Trepiůno pewnie umieszczony jest tuż nad głowami podróżujących, niewiele mogą też oni zobaczyć przez małe stosunkowo szybki, ale za to auto ma wyraźnie zawadiacki charakter.

d1wuq1e

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7568/trepiuno-03.jpg',600,387) ) |
| --- | Wnętrze Fiata Trepiůno stanowi połączenie tradycji z nowoczesnością. Nawiązaniem do przeszłości jest oszczędność stylistyczna – wszak popularne małe Fiaciki sprzed pięćdziesięciu lat nie miały wiele więcej wskaźników, niż prędkościomierz. Ta powściągliwość stylistyczna nie przeszkadza zaprojektować przyrządów i wskaźników Trepiůno z najnowszych materiałów, które przydają wnętrzu charakteru hi-tech. Podobnie jak we Fiatach 500, siedzenia w niczym nie przypominają foteli tapicerowanych. Siedziska i oparcie wykonano jednak nie z materiału – jak w przeszłości, lecz z poliuretanu – jak być może w przyszłości.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7568/trepiuno-05.jpg',600,449) ) |
| --- | Fiat nawet nie wspomniał w komunikacie prasowym o danych technicznych auta: jego napędzie, zawieszeniu, czy danych eksploatacyjnych. Świadczy to zapewne o intencji modelu studyjnego Trepiůno, który jest pewnie odległy planom produkcyjnym, a bliższy planom promocji Fiata. Turyński koncern pragnie przypomnieć, jak duży wpływ na upowszechnienie motoryzacji w Europie miała marka Fiat. ...Choć może model Trepiůno ma wysondować reakcje publiczności i ocenić, czy warto byłoby powrócić do starej stylistyki retro aut super mini sprzed pięćdziesięciu lat.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj