Drogowa wyścigówka - Dodge Viper SRT10 ACR

Obraz
Obraz

Legendarny Dodge Viper to drogowy osiłek. 10 cylindrów, ponad 8 litrów pojemności oraz moc znacznie przekraczająca 500 KM czynią z niego króla lewego pasa autostrad. Nieco toporna konstrukcja „Żmii” ułatwia jej tuning.

Ostatnio zaprezentowany pakiet modyfikacji otrzymał tajemniczą metkę ACR. Rzut oka na suche dane techniczne nie wprawia w osłupienie. W końcu 600 KM to niewiele więcej, niż w fabrycznym Viperze. Poprawę osiągów postanowiono uzyskać w obecnie najbardziej popularny sposób, czyli poprzez zmniejszenie masy oraz bardziej bezkompromisowe zestrojenie zawieszenia.

Obraz

Charakterystykę pracy elementów resorujących opracowano we współpracy z firmą KW. Amortyzatory o wysokim stopniu tłumienia oraz sztywne sprężyny na polskich drogach powybijałyby plomby z zębów kierowcy. Jednak na torze wyścigowym – czyli w naturalnym środowisku podrasowanego Vipera - sprawdzają się idealnie. Warty podkreślenia jest fakt, że zmiana parametrów podwozia nie wymaga nawet zdejmowania kół.

Zwolennicy komfortu nie mają czego szukać w ciasnym kokpicie Vipera. Nie dość, że jest rozgrzewany przez rury wydechowe, to panuje w nim nieprzeciętny hałas. Ten ostatni jest wynikiem wypatroszenia kabiny z materiałów wygłuszających oraz części tapicerki. Do koszta na śmieci powędrowało także radio wraz z głośnikami, zaś na ich miejscu przytwierdzono karbonowe zaślepki.

Obraz

Poszatkowana wywietrznikami maska skrywa 10-cylindrowego potwora. 8,4 litra pojemności produkuje 600 KM oraz 760 Nm. Osiągi maszyny są iście wyścigowe. Rozpędzanie do 100 km/h trwa niecałe 4 sekundy, a przyśpieszenie nie ustaje, nim prędkościomierz nie wskaże 305 km/h. Sporo zabawy czeka również na zakrętach. Wprawny i odważny kierowca będzie mógł się delektować przeciążeniami dochodzącymi do 1,5 G!

Lepsza trakcja jest zasługą nie tylko nowego zawieszenia. Potężne spojlery i dyfuzory przy 240 km/h dociskają karoserię do asfaltu z siłą niemal 500 kilogramów. Pewniejsze pokonywanie zakrętów umożliwia też nowy mechanizm różnicowy. Napędzana oś została wyposażona w samoblokujący „dyfer” GKN ViscoLok, więc przy odrobinie wprawy można czerpać radość z pokonywania zakrętów długimi poślizgami.

Obraz

Jazda po torze wyścigowym to nie tylko dociskanie gazu do podłogi. Niewiele mniej czasu zajmuje operowanie pedałem hamulca. Aby nie doszło do przegrzania układu tunerzy dokonali modernizacji. Wentylowane tarcze StopTech zestawiono z zaciskami Brembo. Inżynierowie obiecują, że w razie potrzeby bolid pędzący 100 km/h zatrzyma się po 30 metrach.

Niestety zabawy pikantną maszyną wiążą się ze słonym rachunkiem. Nie tylko na stacji benzynowej, ale i u dealera, który zażąda niemal 100 000 dolarów...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥