Dobry na weekend i do pracy

None

Obraz

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Zastanawialiście się kiedykolwiek nad wyborem auta, łączącego w sobie cechy woła roboczego i rodzinnego vana? Jeśli tak, to Hyundai H-1 Wagon stanowi ciekawą propozycję w korzystnej cenie. Stylistyką na pewno nie porywa, jednak ze swoimi łagodnie poprowadzonymi liniami, jeszcze długo się nie zestarzeje.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Charakterystyczne, wyłupiaste reflektory w parze z wydatnym grillem nadają mu zarezerwowanego dla azjatyckich pojazdów wyrazu. Pozostałe liczne przetłoczenia i ogólny zarys bryły to elementy obecne u większości konkurentów.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Próżno szukać tu indywidualnego charakteru, jednak zachowawczym designem z pewnością przypadnie do gustu coraz bardziej wymagającej klienteli.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dzięki prawie dwumetrowej szerokości, miejsca nie zabraknie dla 8 osób. Dodatkowym autem jest 850-litrowy bagażnik. Ustawny kształt i niski próg załadunku zdecydowanie poprawiają komfort pakowania wakacyjnego ekwipunku. Gdy wybieramy się w dalszą podróż nie wykorzystując ostatniej kanapy, warto odkręcić kilka śrubek i cieszyć się z luku bagażowego, prawie jak w autokarze. Wówczas proste będzie załadowanie roweru (bez konieczności składania), czy deski windsurfingowej, wraz z całym osprzętem. Ten atut zapewne wykorzystają także drobni przedsiębiorcy, dzielący jedno auto między rodzinne obowiązki, a codzienną pracę.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Standardowe dla tej wersji radio z MP3 oraz manualna klimatyzacja z oddzielną regulacją dla pasażerów drugiego rzędu, ciekawie urozmaiciły szaro-burą kolorystykę wnętrza. Plastiki są dobrze spasowane i przyzwoitej jakości.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mocny diesel traci przez 5-biegową, manualną przekładnię. Została przystosowana do trudnych warunków pracy, przez co jej zestopniowanie bliższe jest dostawczemu autu. Króciutkie pierwsze przełożenie, nieco dłuższe kolejne trzy i długa „piątka” wymagają częstego sięgania do drążka zmiany biegów. Odczuwalne jest to zwłaszcza w mieście, gdzie busowi brakuje elastyczności i konieczne staje się przeciąganie na obrotach w celu nadążenia za innymi użytkownikami drogi. Inaczej jest poza miastem, gdzie w miarę możliwości możemy utrzymywać stałą prędkość. Pod warunkiem, że zdołamy utrzymać wskazówkę obrotomierza ponad wartością 2 tysięcy - wyprzedzanie tirów, czy dynamiczna autostradowa jazda przerodzi się w przyjemność.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Drugi, jak i trzeci rząd siedzeń został przytwierdzony na stałe do podłogi i można jedynie pochylać ich oparcie lub przesuwać siedzisko. Znacząco ogranicza to funkcjonalność, z której słynie Volkswagen Multivan. Przydałyby się oddzielne, obrotowe fotele. Dzięki prawie dwumetrowej szerokości, miejsca nie zabraknie dla 8 osób.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przednie fotele, tylko pozornie wydają się być wygodne. W mieście nie można im nic zarzucić. Dopiero w dłuższej trasie wychodzą na wierzch braki w wyprofilowaniu i dostatecznym podparciu odcinka lędźwiowego kręgosłupa. To poważny mankament w tej klasie. Dziwi także brak zagospodarowania przestrzeni między przednimi fotelami. Co prawda ułatwia to swobodne przechodzenie do tylnej części pojazdu, jednak w czasie jazdy przydałby się masywny podłokietnik lub praktyczny stolik. Na szczęście koreańscy projektanci spisali się w kwestii przydatnych schowków.

/ 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Próżno szukać tu indywidualnego charakteru, jednak zachowawczym designem z pewnością przypadnie do gustu coraz bardziej wymagającej klienteli.

10 / 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Miejsce kierowcy zostało zaprojektowane w sposób przemyślany. Wszystkie przełączniki, ich obsługa oraz dostęp do nich nie nastręczają najmniejszych problemów, może poza umieszczonym z lewej strony kierownicy panelem do sterowania światłami przeciwmgielnymi, podświetleniem zegarów oraz systemem ESP. Trzeba się delikatnie pochylić, aby uzyskać nad nim kontrolę.

11 / 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wnętrze H-1 dopasowano do zewnętrznej stylistyki. Nie znajdziemy tu żadnych fajerwerków estetycznych, ani technicznych. Wszystko wydaje się być uporządkowane i na właściwym miejscu.

12 / 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Miejsce kierowcy zostało zaprojektowane w sposób przemyślany. Wszystkie przełączniki, ich obsługa oraz dostęp do nich nie nastręczają najmniejszych problemów.

13 / 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Standardowe dla tej wersji radio z MP3 oraz manualna klimatyzacja z oddzielną regulacją dla pasażerów drugiego rzędu, ciekawie urozmaiciły szaro-burą kolorystykę wnętrza. Plastiki są dobrze spasowane i przyzwoitej jakości.

14 / 14Hyundai H-1 Wagon

Obraz
© Piotr Mokwiński

Standardowe dla tej wersji radio z MP3 oraz manualna klimatyzacja z oddzielną regulacją dla pasażerów drugiego rzędu, ciekawie urozmaiciły szaro-burą kolorystykę wnętrza. Plastiki są dobrze spasowane i przyzwoitej jakości.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3