Trwa ładowanie...
01-06-2009 22:40

Astra, odwieczny konkurent Golfa

Astra, odwieczny konkurent Golfa
d392jxo
d392jxo

Jeśli masz do wydania, około 15 tys. zł, a szukasz samochodu o stosunkowo niskich kosztach utrzymania oraz w miarę klasycznej linii nadwozia, to warto spojrzeć na auto, którym w ostatnich czasach często zasiadali kierownicy średniego szczebla różnego rodzaju firm. Mowa tu o prawie niezauważalnym, choć często spotykanym samochodzie na polskich drogach, czyli Oplu Astrze G, czyli mówiąc prościej dwójce.

(fot. media.gm.com)
Źródło: (fot. media.gm.com)

W przedziale cenowym pomiędzy 14 a 16 tys. zł mamy do wyboru w większości modele drugiej generacji, chociaż potrafią się również trafić te z pierwszej serii, które jeszcze do 2001 roku były produkowane w polskich zakładach Opla w Gliwicach. Jednak ze względu na ich zbyt klasyczną i powściągliwą linię skupmy się na bardziej atrakcyjnym nadwoziu dwójki.
W proponowanym przedziale cenowym mamy do dyspozycji wszystkie produkowane w latach 1998 – 2000 nadwozia. Tak, więc spotkamy sedana, 5 i 3-drzwiowego hatchback’a oraz oczywiście kombi. Krótko mówiąc, dla każdego coś miłego.

(fot. media.gm.com)
Źródło: (fot. media.gm.com)

Swoją stylistyką nadwozia Opla nie kładą na kolana, jednak nie odrzucają również głowy w przeciwnym kierunku. Powściągliwe i w miarę ostre kształty mogą się podobać, pomimo, że linia nadwozia znika pośród innych uczestników ruchu.
Również wnętrze konkurenta golfa nie zachwyca. Choć jego projektanci pomyśleli właściwe o wszystkich potrzebnych elementach, których wygląd odpowiada upływowi czasu. Plastiki, które zostały użyte przez producenta nie grzeszą swoją jakością, choć również nie można im zbyt wiele zarzucić. Oznaki zużycia w skądinąd 10-letnich pojazdach widać najbardziej na kierownicy i drążku zmiany biegów.

(fot. media.gm.com)
Źródło: (fot. media.gm.com)

Większość pojazdów, które zostały sprowadzone w ostatnim czasie z krajów Europy zachodniej są całkiem przyzwoicie wyposażone. Bardzo często trafiają się auta z manualną klimatyzacją oraz elektrycznymi szybami, lusterkami. Nierzadko trafiają się również egzemplarze z fabrycznym radiem sterowanym z kierownicy. Standardem natomiast jest zarówno poduszka powietrzna kierowcy jak i ABS. W rocznikach 1998 – 2000, zwłaszcza sprowadzonych od naszych zachodnich sąsiadów trafiają się również pojazdy wyposażone w sprzęt audio, niestety najczęściej są to odbiorniki ze starym dobrym kaseciakiem.

d392jxo

Gama silników, jakie możemy zastać pod maską samochodów jest jeszcze bardziej imponująca niż rodzaje nadwozi. Od właściwie bezawaryjnych jednostek 8-zaworowych o pojemności 1,6l do szerokiej gamy szesnastek o pojemności od 1,4 do 2,0l. Na nasz rynek trafiły również auta z silnikami napędzanymi olejem napędowym o pojemnościach 1,7, 2,0 oraz 2,2l.. Niestety silniki o mniejszych pojemnościach nie oferują zbyt porywających osiągów, zwłaszcza w dużym nadwoziu, jakim jest kombi. Tę wadę na szczęście rekompensuje płynne działanie skrzyni biegów.
Najczęściej psującymi się podzespołami w silnikach koncernu GM są pompy wodne, paski rozrządu i rozrząd, uszczelki pod głowicą, sterowanie szybami i centralnym zamkiem. Cieszyć może fakt dość dużej ilości dobrej jakości zamienników, które swoimi cenami nie zrujnują portfela. Jakub Wielicki

d392jxo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d392jxo
Więcej tematów