Abarth 500
None
Powrót "Skorpiona"
Co widzicie, patrząc na ten samochód? Fiata 500? Nie, to jest Abarth. Włoski koncern zdecydował się na zbudowanie kolejnej marki. Oto najmniejszy w rodzinie – Abarth 500.
Powrót "Skorpiona"
Skorpion na masce oznacza 135 KM, 206 Nm, 205 km/h, 8 s do setki, a wszystko to w samochodzie z silnikiem 1.4 o długości zaledwie 3,5 metra. To powrót do sportowych korzeni i lat 60., kiedy samochody spod znaku Abartha odnosiły sukcesy w sporcie samochodowym.
Powrót "Skorpiona"
Kształt przedniego pasa uległ zmianie, by pomieścić sprężarkę i chłodnicę powietrza.
Powrót "Skorpiona"
Abarth 500 to małe auto o całkiem sporych osiągach. Także pod względem zużycia paliwa. Podczas sportowej jazdy potrafi spalić nawet 20 litrów benzyny na 100 km. Traktowany łagodniej spala w granicach 8 l na setkę.
Powrót "Skorpiona"
Pod tylnym zderzakiem kryje się wielki, poprzecznie zamocowany tłumik.
Powrót "Skorpiona"
Uwaga na zęby. Abarth toczy się na 17–calowych kołach z oponami o bardzo niskim profilu i szerokości 205 mm. Wrażenia z jazdy są takie, jakby jeździł na samych felgach. Dziurawe odcinki Polskich dróg dostarczają niezapomnianych wrażeń.
Powrót "Skorpiona"
Z zewnątrz widoczne są dwie końcówki wydechu o świetnym, basowym brzmieniu i sporej średnicy.
Powrót "Skorpiona"
W wersji podstawowej kosztuje niespełna 66 tys. zł. Prezentowany egzemplarz wyposażono w elementy, ponoszące jego cenę do około 84 tysięcy. Atak Skorpiona będzie was sporo kosztować. Radość z jazdy – bezcenna.
Powrót "Skorpiona"
Dostępna jest długa lista dodatkowego wyposażenia. Czy warto jednak płacić 1000 zł za czerwoną szachownicę na dachu, albo 400 zł za naklejkę na masce, przedstawiającą wielkiego, czerwonego skorpiona?
Powrót "Skorpiona"
Pięćsetka w wersji Abarth spodoba się miłośnikom tuningu. Masywne progi, spoilery, zderzaki. Do tego sportowe fotele jak w Porsche, aluminiowe nakładki pedałów i skórzana, spłaszczona u dołu kierownica.
Powrót "Skorpiona"
Możemy się poczuć prawie, jak w wyczynowym aucie. Z lewej strony zegarów pulsuje pomarańczowa kontrolka, która podpowiada najlepszy moment do zmiany biegu. W trybie normalnym spełnia rolę ekonomizera, a w sportowym pomaga unikać wizyt na końcu czerwonego pola obrotomierza.
Powrót "Skorpiona"
Na desce rozdzielczej znajdziemy przycisk Sport, który przyspiesza reakcję silnika na gaz, obniża siłę elektrycznego wspomagania kierowcy i podnosi ciśnienie doładowania, zwiększając tym samym moment obrotowy ze 180 do 206 Nm.
Powrót "Skorpiona"
Jest też elektroniczna szpera, czyli system TTC, który przyhamowuje koła, tracące przyczepność podczas przyspieszania. Na środkowym ekranie kierowca może oglądać czasy przejazdów i analizować prędkości na poszczególnych zakrętach toru lub innej, wyznaczonej trasy.
Powrót "Skorpiona"
Z lewej strony zegarów pulsuje pomarańczowa kontrolka, która podpowiada najlepszy moment do zmiany biegu. W trybie normalnym spełnia rolę ekonomizera, a w sportowym pomaga unikać wizyt na końcu czerwonego pola obrotomierza.
Powrót "Skorpiona"
Abarth 500 znakomicie czuje się w zakrętach. Sprawnie przyspiesza i prowadzi się, jakby był przyklejony do drogi, co czasem czuć aż zanadto. Jego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy, ale w mieście też czuje się świetnie i robi to, co umie najlepiej – przykuwa spojrzenia.