Abarth 500

None

Obraz

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Co widzicie, patrząc na ten samochód? Fiata 500? Nie, to jest Abarth. Włoski koncern zdecydował się na zbudowanie kolejnej marki. Oto najmniejszy w rodzinie – Abarth 500.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Skorpion na masce oznacza 135 KM, 206 Nm, 205 km/h, 8 s do setki, a wszystko to w samochodzie z silnikiem 1.4 o długości zaledwie 3,5 metra. To powrót do sportowych korzeni i lat 60., kiedy samochody spod znaku Abartha odnosiły sukcesy w sporcie samochodowym.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Kształt przedniego pasa uległ zmianie, by pomieścić sprężarkę i chłodnicę powietrza.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Abarth 500 to małe auto o całkiem sporych osiągach. Także pod względem zużycia paliwa. Podczas sportowej jazdy potrafi spalić nawet 20 litrów benzyny na 100 km. Traktowany łagodniej spala w granicach 8 l na setkę.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Pod tylnym zderzakiem kryje się wielki, poprzecznie zamocowany tłumik.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Uwaga na zęby. Abarth toczy się na 17–calowych kołach z oponami o bardzo niskim profilu i szerokości 205 mm. Wrażenia z jazdy są takie, jakby jeździł na samych felgach. Dziurawe odcinki Polskich dróg dostarczają niezapomnianych wrażeń.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Z zewnątrz widoczne są dwie końcówki wydechu o świetnym, basowym brzmieniu i sporej średnicy.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

W wersji podstawowej kosztuje niespełna 66 tys. zł. Prezentowany egzemplarz wyposażono w elementy, ponoszące jego cenę do około 84 tysięcy. Atak Skorpiona będzie was sporo kosztować. Radość z jazdy – bezcenna.

/ 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Dostępna jest długa lista dodatkowego wyposażenia. Czy warto jednak płacić 1000 zł za czerwoną szachownicę na dachu, albo 400 zł za naklejkę na masce, przedstawiającą wielkiego, czerwonego skorpiona?

10 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Pięćsetka w wersji Abarth spodoba się miłośnikom tuningu. Masywne progi, spoilery, zderzaki. Do tego sportowe fotele jak w Porsche, aluminiowe nakładki pedałów i skórzana, spłaszczona u dołu kierownica.

11 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Możemy się poczuć prawie, jak w wyczynowym aucie. Z lewej strony zegarów pulsuje pomarańczowa kontrolka, która podpowiada najlepszy moment do zmiany biegu. W trybie normalnym spełnia rolę ekonomizera, a w sportowym pomaga unikać wizyt na końcu czerwonego pola obrotomierza.

12 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Na desce rozdzielczej znajdziemy przycisk Sport, który przyspiesza reakcję silnika na gaz, obniża siłę elektrycznego wspomagania kierowcy i podnosi ciśnienie doładowania, zwiększając tym samym moment obrotowy ze 180 do 206 Nm.

13 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Jest też elektroniczna szpera, czyli system TTC, który przyhamowuje koła, tracące przyczepność podczas przyspieszania. Na środkowym ekranie kierowca może oglądać czasy przejazdów i analizować prędkości na poszczególnych zakrętach toru lub innej, wyznaczonej trasy.

14 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Z lewej strony zegarów pulsuje pomarańczowa kontrolka, która podpowiada najlepszy moment do zmiany biegu. W trybie normalnym spełnia rolę ekonomizera, a w sportowym pomaga unikać wizyt na końcu czerwonego pola obrotomierza.

15 / 15Powrót "Skorpiona"

Obraz
© Marek Wieliński

Abarth 500 znakomicie czuje się w zakrętach. Sprawnie przyspiesza i prowadzi się, jakby był przyklejony do drogi, co czasem czuć aż zanadto. Jego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy, ale w mieście też czuje się świetnie i robi to, co umie najlepiej – przykuwa spojrzenia.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3