Trwa ładowanie...

Kompaktowe SUV-y podbijają Europę. Oto najpopularniejsze modele

Są modne, wystarczająco duże, by zabrać rodzinę na wakacje i na tyle małe, że nie sprawiają kłopotu przy parkowaniu. Pozwalają bez stresu forsować wysokie krawężniki, a niektóre pokazują swoją drugą twarz po zjechaniu z asfaltu. Kompaktowe SUV-y opanowały wyobraźnię europejskich kierowców i dokonują ekspansji na rynku Starego Kontynentu. Do końca 2018 roku w Europie sprzeda się 1,8 mln takich aut. Które modele cieszą się największym wzięciem?

Kompaktowe SUV-y podbijają Europę. Oto najpopularniejsze modeleŹródło: WP.PL, fot: Mariusz Zmysłowski
d3brq2y
d3brq2y

W 2016 roku europejskie rynki wchłonęły 1,5 mln kompaktowych SUV-ów. Rok 2017 ma zakończyć się wynikiem 1,8 mln, a w 2020 sprzeda się już około 2 mln takich aut - twierdzą analitycy, których opinię przywołuje "Automotive News Europe".

Jak wynika z danych za dziewięć pierwszych miesięcy 2017 roku, aktualnie kompaktowe SUV-y i crossovery stanowią 10 proc. europejskiego rynku samochodów osobowych. W ubiegłym roku wartość ta wyniosła 8,1 proc. Tego typu pojazdy są najpopularniejsze na Łotwie, gdzie stanowią 18,3 proc. pojazdów wyjeżdżających z salonów. Na drugim miejscu zestawienia znalazła się Estonia z wynikiem wynoszącym 18,2 proc. a na trzecim Irlandia - 17,7 proc.

Oto lista najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów sprzedanych w Europie od stycznia do września 2017 roku. Obok nazwy marki i modelu podajemy liczbę zakupionych egzemplarzy oraz dynamikę sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku.

  1. Nissan Qashqai - 195 118 szt. (+8,2 proc.)
  2. Volkswagen Tiguan - 179 411 szt. (+45 proc.)
  3. Peugeot 3008 - 122 984 szt. (+157 proc.)
  4. Hyundai Tucson - 115 776 szt. (-3,3 proc.)
  5. Ford Kuga - 114 651 szt. (+20 proc.)
  6. Kia Sportage - 102 989 szt. (-7,0 proc.)
  7. Renault Kadjar - 84 230 szt. (-13,5 proc.)
  8. Seat Ateca - 58 382 szt.
  9. Nissan X-Trail - 57 503 szt. (+19 proc.)
  10. Toyota RAV4 - 54 242 szt. (+0,6 proc.)
d3brq2y

Aż 59 proc. sprzedawanych nowych kompaktowych SUV-ów posiada silnik Diesla, 35 proc. rynku stanowią auta benzynowe, a pozostała część należy do hybryd. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie sprzedawane w Europie samochody osobowe, w 2017 roku zarysowuje się leka przewaga opcji benzynowych. Oznacza to, że część osób wybierających modne nadwozie typu SUV idzie pod prąd trendowi dotyczącemu jednostek napędowych.

Popularność kompaktowych SUV-ów i crossoverów z pewnością nie martwi producentów posiadających w swojej gamie należące do tej kategorii modele. Chęć kupienia takiego samochodu przyspiesza decyzję o zmianie auta, a klienci nie oszczędzają. W Niemczech średnia cena nowego kompaktowego SUV-a w 2017 roku wyniosła 31,9 tys. euro (blisko 135 tys. zł), podczas gdy średni koszt zakupu zwykłego auta kompaktowego to 26,4 tys. euro (nieco ponad 110 tys. zł).

Źródło: Automotive News Europe, JATO Dynamics

d3brq2y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3brq2y
Więcej tematów