Indian wjeżdża mocnym uderzeniem. Liczba radarów i kamer robi wrażenie

Radary, kamery i związane z nimi systemy, jak aktywny tempomat czy monitoring martwego pola, to najważniejszy trend technologiczny ostatnich 12 miesięcy w motocyklach. Indian dość późno dołącza do tej gry, ale od razu z bardzo mocnym uderzeniem.

Indian RoadmasterIndian Roadmaster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Indian
Szymon Jasina

BMW, Ducati czy KTM to producenci, którzy już w swoich motocyklach oferują radary i adaptacyjne tempomaty. Na razie rozwiązania te trafiają do modeli turystycznych i nic dziwnego, że wśród firm, które też pracują nad takimi rozwiązaniami jest Harley-Davidson. W końcu największe modele tej marki są stworzone do połykania setek kilometrów autostrad. Co na to Indian? Marka ta właśnie opatentowała własne rozwiązania, które są bardzo złożone.

To było kwestią czasu, aż Indian zacznie opracowywać swoje systemy radarów i kamer w motocyklach. Duże modele turystyczne są tymi, w których przydadzą się one najbardziej. Nie można też przecież zostać w tyle za konkurencją. Aby tak się nie stało amerykańska marka od razu idzie na całość. Szkice patentowe przedstawiają trzy radary, sześć kamer i system haptyki w siedzeniu.

Nie wiadomo, czy wszystko to trafi na raz do nowych motocykli Indiana, ale całość prezentuje się ciekawie i swoimi możliwościami wykracza poza to, co aktualnie oferuje konkurencja. Oczywiście podstawą jest centralny przedni radar znajdujący się na owiewce w okolicy reflektora. To on pozwoli na korzystanie z adaptacyjnego tempomatu. Co ciekawe, z tyłu zdecydowano się na użycie dwóch oddzielnych radarów zamontowanych w kufrach bocznych. One będą monitorować martwe pole.

Indian Roadmaster Limited
Indian Roadmaster Limited © Materiały prasowe | Indian

Całość uzupełni system kamer, który pozwoli na stworzenie większej liczby systemów bezpieczeństwa – choćby takich, które monitorują drogę i ostrzegają kierującego motocyklem w razie zagrożenia. Z przodu znaleźć mają się trzy kamery – jedna centralna obok radaru i dwie po bokach maszyny. Podobnie z tyłu – po jednej w kufrach i po środku przy tylnym świetle.

Ciekawostką w patencie Indiana jest też system haptyczny w siedzeniu. Można się spodziewać, że ma on na celu ostrzeganie kierującego przed niebezpieczeństwem na drodze. Można sobie wyobrazić, że lekka wibracja w okolicy tylnej części ciała poinformuje np. o najechaniu na białą linię bez włączonego kierunkowskazu (podobnie jak w takich systemach w samochodach).

Jak łatwo się domyślić, szkice patentowe koncentrują się na modelu z rozbudowaną owiewką, zatem motocyklem, który jako pierwszy otrzyma radary i kamery, będzie najprawdopodobniej turystyczny Indian Roadmaster (i pewnie Indian Challenger). Jednak już można się spodziewać, że rozwiązania te trafią też do tańszych modeli, gdyż na jednym ze szkiców patentowych pojawił się Indian Scout.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne