| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8351/23-geneva-05.jpg',500,326) ) |
| --- | Dzisiaj wieczorem kończy się cykl premier tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Jak co roku, odbywały się one podczas dwóch dni przeznaczonych wyłącznie dla dziennikarzy. Od jutra aż do 13 marca wystawę zwiedzać mogą wszyscy. Czy zatem można pokusić się już o pierwsze podsumowania?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8351/22-geneva-05.jpg',500,326) ) |
| --- | Salon samochodowy tym różni się od targów, że nie jest - lub raczej nie powinien być - wydarzeniem komercyjnym, a raczej świętem motoryzacji, spotkaniem branży, wielkim i barwnym pokazem. Z tego też względu nie ma co chyba rozstrzygać o wygranych i przegranych tego wydarzenia, a oceniać je należy raczej w całej okazałości, jako pokaz możliwości całej branży. Jaki zatem obraz się maluje?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8350/02-geneva-05.jpg',500,334) ) |
| --- | Z pewną ostrożnością można konstruować taką mianowicie tezę, że ci, którzy pokazują auta najciekawsze, radzą sobie na rynku nie najlepiej, a tych którzy nie wybijają się ponad przeciętność – rynek nagradza hojniej. Otóż bowiem auta zdecydowanie ciekawe, zwracające uwagę jakimś oryginalnym rysem, czy szczegółem technicznym - prezentowane są przez marki z trudem "wychodzące na swoje". Ze przykład takiej tezy, można podać Volkswagena Passata, Alfę Romeo Brera, czy Citroena C6. Tu przypomnieć można, że marką najdynamiczniej zwiększającą sprzedaż w Europie, jest Kia, prezentującą w Genewie nowe Rio. Czy takie zestawienie nie jest wymowne? Czy nie zapowiada postępujący zalew przeciętności? Cóż, może uogólnienie to zbyt jednostronne, nieuprawnione. Na przykład Honda, która ma się nieźle, pokazała właśnie bardzo niebanalnego nowego Civica, zaś będący na fali Seat zaimponował chyba nowym Leonem. ...Jak to dobrze, że każdy może mieć swoje zdanie na temat motoryzacji. By zaś poglądy mogły się krystalizować w
oparciu o fakty, zapraszamy do czytania o poszczególnych premierach.