Nowy Volkswagen Passat!

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-02.jpg',600,416) ) |
| --- | O poprzednim modelu Passata pisano już, że się zestarzał, pokrył pleśnią. I choć miłośnicy marki VW w długim utrzymywaniu nie zmienianej, tej samej generacji Passata upatrywali dowodu na jego doskonałość, to chyba wszyscy oczekiwali już odmiany. Wraz z pojawieniem się nowego Pasaata Volkswagen uzyskał drugą - po nowym Golfie - silną broń w walce o umocnienie swej nadwątlonej pozycji na rynku motoryzacyjnym. Passat może spełnić pokładane w nim nadzieje tym bardziej, że stanowi większy postęp wobec poprzedniej generacji, niż miało to miejsce we wprowadzanym ostatnio Golfie.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowy Passat jest od starego bezwzględnie większy. Ma 4,77 metra długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 metra, a bagażnik ma pojemność 565 litrów, co jest rezultatem imponującym (o 90 litrów więcej niż poprzednik). Passat jest znacznie smuklejszy, co przydało jego sylwetce zarówno dynamizmu, jak i elegancji. Choć ostateczna ocena urody jest kwestią indywidualnego gustu, to bez wątpliwości, nowy Passat bardziej niż poprzednik zasługuje na miano limuzyny. Sylwetką ma lżejszą, linie nadwozia smuklejsze, nakreślone z większą fantazją. Wewnątrz zmiany są równie łatwo dostrzegalne. Auto ma swój styl, którego najważniejszym priorytetem przestała być geometryczna poprawność – a takie wrażenie sprawiało wnętrze poprzedniego Passata. Producent zapowiada cztery, niezależne od wersji wyposażenia, zestawy kolorystyczne wnętrza. Wprawdzie wciąż trudno mówić o finezji, czy szczególnym pięknie, ale też Volkswagen nie goni za Alfą
Romeo. Wnętrze Passata nadal jest uporządkowane, ale nie pozbawione lekkości. Okazale prezentują się dwa zegary: prędkościomierza i obrotomierza – które zapowiadają przyjemne i wygodne odczytywanie tych najważniejszych w codziennej jeździe wskaźników.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-04.jpg',600,333) ) |
| --- | W gamie silników oferowanych w nowym Passacie same niemal nowości, wobec starego Passata, bo ee zrozumiałych względów zdecydowano się na jednostki oferowane już w nowym Golfie. Poza najmniejszym motorem 75 kW / 102 KM wszystkie pozostałe silniki benzynowe pojawiły się po raz pierwszy w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują mocą 85 kW / 115 KM, 100 kW / 150 KM i 147 kW / 200 KM. W czwartym kwartale 2005 roku ofertę jednostek napędowych uzupełni silnik 3,2 litra V6-FSI o mocy 184 kW / 250 KM. Wszystkie silniki TDI zostały zamontowane w tym modelu po raz pierwszy. Są to trzy jednostki o mocy 77kW / 105 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM. Benzynowe jednostki napędowe o mocy 85 kW, 110 kW i 147 kW mogą być również połączone z wygodną, sześciobiegową przekładnią automatyczną, oba mocniejsze silniki TDI – z preselekcyjną skrzynią biegów (DSG). | [

Obraz

](
javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8243/passat-vw-2005-01.jpg',600,303) ) |
| --- | Prócz nowego nadwozia i nowych silników, Passat ma się wyróżniać bardzo bogatym wyposażeniem. Przynajmniej w dwóch przypadkach, Passat skorzysta tu na rozwiązaniach wypracowanych dla luksusowego Phaetona. Po pierwsze bowiem, Passat będzie wyposażony w uzupełniający tempomat system utrzymujący należyty dystans od pojazdu jadącego z przodu. Klimatyzacja funkcjonować będzie w ultranowoczesny sposób - bez wyczuwalnych strumieni powietrza. Kierowca nie będzie już czuł strumienia na twarzy, czy stopach, a jedynie zmieniającą się płynnie atmosferę wokół siebie. Kolejną nowością w Passacie i całej klasie aut średnich, jest elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Również przyciskiem, a nie przekręceniem kluczyka uruchamiać będziemy silnik. …Kluczyk zastąpiony jest bowiem pilotem, który chowany jest po prawej stronie kierowcy. Zadbano o udogodnienia takie, jak zestaw głośnomówiący ze złączem Bluetooth. Producent zachwala też 600 –watowy system audio Highend firmy Dynaudio.

Nie wiadomo oczywiście, czy nowy Passat zachwyci kierowców, i czy stanie się przebojem na rynku. Z całą pewnością jednak Volkswagen zaprezentował model, który rzeczywiście ma szanse nie tylko się spodobać, ale i zdobyć uznanie dla swego świetnego wyposażenia. Nowy Passat z pewnością nie odcina kuponów od sławy, na którą zapracowało 13 milionów dotychczas sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇