Ford przedstawił nowego Focusa
Podczas targów Mobile Class Congress w Barcelonie zadebiutował nowy Ford Focus. Jego prezentacja odbędzie się również w trakcie Salonu Samochodowego w Genewie.
Nowa odsłona popularnego modelu powstała w ramach globalnej strategii produktowej "One Ford". Posiada ona zmienioną sylwetkę, nową maskę silnika, zmodernizowany pas oraz zintegrowaną osłonę chłodnicy. Całość sprawia, że auto wydaje się być szersze i niższe. Dynamiczne przetłoczenia pokrywy silnika ciągną się od przednich słupków aż po górne krawędzie grilla w kształcie odwróconego trapezu. Węższe reflektory mają bardziej prostokątną formę, natomiast całość uzupełniają wydłużone lampy przeciwmgielne oraz detale chromowane. Z tyłu znajdziemy nowy pas oraz węższe lampy.
We wnętrzu stworzono bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej, kierownicy oraz centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Bardziej nowoczesny wygląd nadają także satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz elementy chromowane. Nowy schowek w konsoli centralnej jest większy i wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 l i 0,4-litrowy kubek. Za poprawę komfortu akustycznego odpowiadają grubsze dywaniki i boczne szyby oraz lepsze wygłuszenie komory silnika.
Nowy Ford Focus będzie pierwszym modelem marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Obejmuje on 8-calowy ekran dotykowy oraz system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Dodatkowo zintegrowana nawigacja oferuje podzielony wyświetlacz z wyszczególnionymi skrzyżowaniami, funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widoku 3 skrzyżowań na autostradzie i ciekawych miejsc. Układ w razie potrzeby znajdzie i wyświetli listę pobliskich restauracji a następnie wyznaczy trasę dojazdu.
Konstruktorzy nowego Focusa zmodyfikowali układ kierowniczy, dzięki czemu uzyskano bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie. Zmiany objęły zwiększenie sztywności strukturalnej z przodu, geometrię zawieszenia, zwiększenie sztywności poprzecznej tulei zawieszenia, modyfikację amortyzatorów oraz zastosowanie nowego układu ESP. Kierowca będzie miał do dyspozycji system wspomagający parkowanie prostopadłe oraz równoległe, unowocześniony system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, tempomat i inteligentny kluczyk MyKey.
Ford Focus będzie oferował udoskonalony system reflektorów adaptacyjnych, dostosowujący strumień światła emitowany przez nowe, bi-ksenonowe reflektory HID do warunków panujących na drodze. System ocenia natężenie światła zewnętrznego oraz wykrywa obiekty na jego drodze, odpowiednio modyfikując kąt padania oraz natężenie wiązki światła. Innym ciekawym rozwiązaniem jest aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi.
Odświeżona gama Focusa będzie dostępna z nowymi konfiguracjami układu napędowego. Charakteryzują się one mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo (silniki wysokoprężne - o 19 proc., silniki benzynowe - o 17 proc.). Pojazd może być wyposażony w nową jednostkę benzynową 1,5 EcoBoost (150 lub 180 KM), nową wysokoprężną 1,5 TDCi (95 lub 120 KM) oraz sprawdzoną 1,0 EcoBoost (100 lub 125 KM).
W przyszłym roku zadebiutuje wersja ze 120-konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 l oraz przekładnią automatyczną PowerShift. Auto będzie można zakupić także z manetkami zmiany przełożeń, umożliwiającymi zmianę biegów bez odrywania rąk o kierownicy.
Nowy Ford Focus pojawi się w salonach sprzedaży w drugiej połowie 2014 r.
Źródło: Ford
ll/moto.wp.pl