Triumph tworzy tani model. Dostanie silnik z Indii
Marki Triumph i Bajaj podjęły współpracę, której efektem mają być motocykle z mniejszymi silnikami. Plotki mówią, że pierwszy taki model mógłby być blisko spokrewniony z nową generacją indyjskiego bestsellera, czyli motocykla Bajaj Pulsar.
Niedawno Rajiv Bajaj, szef indyjskiej marki Bajaj, powiedział, że tworzenie wspólnego motocykla z Triumphem opóźnia się o kilka miesięcy. Teraz pojawiły się plotki, że miałby on otrzymać jednocylindrowy silnik o pojemności 250 cm3, który tworzony jest dla nowej generacji modelu Bajaj Pulsar. Motocykl ten jest indyjskim bestsellerem i jednym z najważniejszych modeli tej marki.
Co ciekawe, silnik nowego Pulsara (a co za tym idzie też triumpha) ma być chłodzony powietrzem, co pozwoli na uproszenie konstrukcji i zmniejszenie ceny. Dla popularnego indyjskiego motocykla będzie to większa jednostka niż konstrukcje montowane do tej pory. Z drugiej strony w przypadku Triumpha 250 cm3 będzie zdecydowanie najmniejszym silnikiem. Choć prawdopodobnie motocykl brytyjskiej marki trafi też do Europy, to niewykluczone, że głównym rynkiem dla niego będą Indie.
Jakiego motocykla można się spodziewać? Nie zostało to potwierdzone, ale prawdopodobnie będzie to jednocylindrowy Bonneville – np. Triumph Street Single. Choć miałby mniejszą pojemność od tych motocykli, to mógłby konkurować z takimi modelami jak Royal Enfield Meteor 350 czy Honda H'Ness CB350.
Triumph z silnikiem 250 cm3 będzie pierwszym, ale raczej nie ostatnim efektem współpracy Brytyjczyków z Bajajem. Jak pokazuje wspomniany Royal Enfield, rynek motocykli retro z mniejszymi silnikami jest w Indiach mocny, a Triumph to popularna i uznana marka, która na pewno przyciągnie klientów. Dlatego można się spodziewać kilku ciekawych premier w najbliższych latach.