Suzuki zaprezentowało V-Stroma SX 250. Na razie w Indiach, ale Europa stoi przez nim otworem

Suzuki V-Strom 250 przeszedł zmiany i znowu jest dostępny, ale na razie tylko w Indiach. Ten mały turystyk o bojowym wyglądzie pokazuje, że podróżować może każdy. Miejmy nadzieję, że wróci też do nas.

Suzuki V-Strom SX 250Suzuki V-Strom SX 250
Źródło zdjęć: © Suzuki
Szymon Jasina

Turystyki z linii V-Strom – czy to większy 1050, czy mniejszy 650 – to uznane maszyny mające wyrobioną markę. Ale w ofercie japońskiej marki był też model 250. No właśnie – był. Wszystko przez normę emisji spalin Euro 5. Ale teraz wraca. Nowe Suzuki V-Strom SX 250 zostało zaprezentowane na rynek indyjski, jednak nie zapominajmy, że tam obowiązuje teraz norma spalin praktycznie identyczna z tą europejską.

Silnik małego japońskiego turystyka ma dwa cylindry i pojemność 249 cm3. Po zmianach jest nie tylko bardzo ekologiczny, ale też nieco mocniejszy, gdyż teraz generuje maksymalnie 26,5 KM przy 9300 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy to 22,2 Nm przy 73 obr/min. Co ciekawe, motocykl udało się też znacząco odchudzić i wazy 167 kg. Typowo dla tej klasy z przodu znalazło się 19-calowe koło, a z tyłu 17-calowe.

Suzuki V-Strom SX 250
Suzuki V-Strom SX 250 © Suzuki

O tym, że Suzuki V-Strom SX 250 zasługuje bardziej na miano nowej generacji niż tylko ulepszonego starego modelu, świadczy sporo zmian technicznych, ale też nieco przeprojektowana stylistyka. Z przodu, zamiast okrągłego reflektora, jest taki o kształcie bardziej pasującym do modelu adventure. Na pokładzie znalazło się też gniazdo USB i możliwość połączenia z telefonem, co daje możliwość korzystania z nawigacji.

Na razie Suzuki V-Strom SX 250 jest oferowane tylko w Indiach, ale poprzednia odsłona tego modelu była też sprzedawana w Polsce. Ponieważ od strony wymagań homologacyjnych nic nie stoi na przeszkodzie, to możliwe, że niedługo model ten ponownie zobaczymy w Europie. Byłby konkurentem takich maszyn jak Royal Enfield Himalayan, Voge 300DS czy nieco droższe i mocniejsze BMW G 310 GS.

Suzuki V-Strom SX 250
Suzuki V-Strom SX 250 © Suzuki
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie