Suzuki planuje GSX-S1000T. Turystyczna wersja nakeda już niedługo

Przez lata standardem było, że japońskie nakedy miały też odmiany z częściowymi owiewkami, dzięki czemu stawały się bardziej sportowo-turystycznymi modelami. W przypadku GSX-S1000 Suzuki cały czas się tego trzymało i wszystko wskazuje, że nowa generacja też będzie oferowana w wersji do dalszych podróży.

Suzuki GSX-S1000Suzuki GSX-S1000
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Suzuki zaprezentowało nową generację swojego najmocniejszego nakeda GSX-S1000. Stylistycznie zmienił się on bardzo mocno i nie przypomina oferowanego do tej pory modelu. Nie zobaczyliśmy jednak nowej wersji Suzuki GSX-S1000F, czyli wersji turystycznej z owiewkami i sporą szybką. Co więcej motocykl ten dostępny był też w odmianie Travel Pack z jeszcze większą szybą, sakwami na zbiorniku paliwa i tylnym siedzeniu czy podgrzewanymi manetkami.

Warto pamiętać, że mimo dużej zmiany w wyglądzie konstrukcja GSX-S1000 nie zmieniła się znacząco, a napęd i podwozie zostały tylko usprawnione. To pierwsza przesłanka ku temu, że niedługo Suzuki powinno pokazać nową odsłonę wersji turystycznej. Jest to niemal pewne, zważając na fakt, że japońska marka złożyła dokumenty zatwierdzenia typu dla modelu GSX-S1000T. Tak, literę F w oznaczeniu zmieniono na T, ale należy się spodziewać, że tak teraz będzie wyróżniona wersja z owiewką.

Suzuki GSX-S1000F
Suzuki GSX-S1000F © Materiały prasowe | Suzuki

Przypomnijmy, że za napęd Suzuki GSX-S1000 odpowiada czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, którego maksymalna moc to 152 KM przy 11 000 obr./min, a moment obrotowy jest równy 106 Nm przy 9250 obr./min. Oprócz lekkiego wzmocnienia jednostki napędowej nowe Suzuki GSX-S1000 ma powiększony do 19 l zbiornik paliwa, co na pewno przyda się w odmianie stworzonej do dalszych wyjazdów.

Wszystko wskazuje na to, że pojawienie się wersji turystycznej Suzuki GSX-S1000 jest tylko kwestią czasu. Tym bardziej że japońska marka wiąże z tym modelem spore nadzieje. Wskazuje na to też stworzenie tańszej i słabszej odmiany GSX-S950, która zadebiutowała niedawno.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę