Trwa ładowanie...

Sprzedaż motocykli w Europie wygląda nieźle. Globalny wynik jest już dużo gorszy

Liczba rzeczy, które zostały wywrócone do góry nogami w 2020 roku, jest ogromna. Pandemia koronawirusa wpłynęła chyba na wszystkie aspekty życia i gospodarki. Nie inaczej jest ze sprzedażą motocykli. Jednak na wielu rynkach na koniec roku sytuacja nie jest taka zła.

280
219
16
Share
Rynek jednośladów nadrabia straty po pierwszym półroczu.Rynek jednośladów nadrabia straty po pierwszym półroczu.Źródło: Getty Images, fot: Jeff Greenberg
dxrqi5v
dxrqi5v

Serwis Motorcycle Data śledzi sprzedaż motocykli na 80 światowych rynkach i właśnie przedstawił wyniki za pierwsze 10 miesięcy 2020 r. Szacowane jest, że globalna sprzedaż motocykli w tym roku będzie o 7 mln sztuk mniejsza niż w 2019 r. Od stycznia do października 2020 r. na badanych rynkach sprzedano 45,7 mln jednośladów, co oznacza spadek aż o 15,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.

Sytuacja na całym świecie wygląda podobnie – od marca, gdy sytuacja związana z pandemią spowodowała ograniczenia w handlu i przemieszczaniu się, sprzedaż motocykli praktycznie stanęła. Choć jeszcze na wiosnę klienci wrócili do zakupów, to od tego czasu trwa gonienie wyniku. Ostatnie miesiące na wielu rynkach były rekordowe i październik nie jest tu wyjątkiem. Jednak w wielu przypadkach nie wystarczy to do zasypania dołka z pierwszej połowy roku.

Szczególnie źle sytuacja wygląda w Azji. Choć w październiku 2020 r. sprzedaż w regionie ASEAN wzrosła o 5,3 proc. w porównaniu z 2019 r., to od początku roku wynik nadal jest gorszy o 25,7 proc. Mniejszy powód do narzekań producenci motocykli mają w Europie. U nas straty spowodowane koronawirusem są niemal praktycznie odbudowane.

Październik 2020 r. w Europie był o 4 proc. lepszy niż rok wcześniej, a w okresie pierwszych 10 miesięcy roku spadek sprzedaży wynosi tylko 1,4 proc. Jednak warto zwrócić uwagę, że sytuacja w różnych krajach jest nierówna. Dwa największe rynki – Francja (-6,7 proc.) i Włochy (-7,1 proc.) – od stycznia do października zanotowały znaczące spadki. Natomiast w trzecich Niemczech miał miejsce spory wzrost sprzedaży – o 15,8 proc. Podobnie sytuacja wygląda na kolejnych co do wielkości rynkach – Hiszpania (-13,7 proc.), Wielka Brytania (-6,0 proc.) i Holandia (+27,7 proc.). Sporo stracił lider europejskiego rynku, czyli Honda (-11,5 proc.), niewiele zyskały natomiast drugie Piaggio (+0,8 proc.) i trzecia Yamaha (+0,9 proc.).

dxrqi5v

Warto przy tym wspomnieć, że październik 2020 r. był też wyjątkowo udany dla producentów motocykli na polskim rynku. Łączna sprzedaż nowych jednośladów w tym miesiącu była o 6,72 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Eksperci przewidują, że po okresie tak znaczących wahań spowodowanych początkiem pandemii koronawirusa, w kolejnych latach globalny rynek jednośladów powinien odnotowywać spore wzrosty.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dxrqi5v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze (16)

Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści.
25 marzec 2015,
KubasU mnie zajechanie drogi przez TIRa skończyło się dachowaniem na A4. Na szczęście nic mi się nie stało
26 marzec 2015,
amjNiestety tak te h...je tirowcy jeżdrzą myślą że droga należy tylko do nich. Poco wyłanczać tempomat jak można wyjechać przed osobówkę niech ten z tyłu się ...Czytaj całość
26 marzec 2015,
kotkaTym wszystkim którym się wydaje że kierowca tira nie widział osobówki jest w błędzie ! Z wysokiej kabiny widać WSZYSTKO . To może nuda , poco ruszać tempomat ...Czytaj całość
Rozwiń komentarze (16)
dxrqi5v
dxrqi5v
dxrqi5v
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.