Trwa ładowanie...

Potężny turystyczny naked. Debiutuje KTM 1290 Super Duke GT

KTM zaprezentował model 1290 Super Duke GT, czyli taką wersję tego motocykla, jakiej jeszcze nie było. Jest to naked konfiguracji turystycznej – prócz kilku przydatnych dodatków ma on też inaczej zestrojony silnik.

Share
KTM 1290 Super Duke GTKTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
d4eju1n

KTM wpadł we własną pułapkę. Jak tu zrobić motocykl sportowo-turystyczny, nie mając w ofercie mocnych maszyn sportowych? Szef austriackiej marki twierdzi, że miejsce takich motocykli jest na torze i KTM nie będzie ich oferować (choć plotki mówią, że niedługo może coś się w tej materii zmienić). Z drugiej strony ma w ofercie piekielnie mocny model 1290 Super Duke R, który tak naprawdę jest ekstremalnym sportowym motocyklem, ale bez owiewek. I tak właśnie powstała jego wersja GT.

KTM 1290 Super Duke GT to turystyczny naked. Otrzymał on boczne kufry i szybę. Nadal nie ma za to owiewek. Na pewno będzie ich brakować przy porównaniu z konkurencją, ale z drugiej strony w praktycznie przecież naprawdę wielu motocyklistów doposaża swoje nakedy właśnie tak, jak ma to miejsce w przypadku nowego KTM-a i bez problemu wykorzystuje je do dalszych wyjazdów.

KTM 1290 Super Duke GT Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM

Druga ważna zmiana objęła napęd. KTM 1290 Super Duke GT ma ten sam dwucylindrowy, widlasty silnik o pojemności 1301 cm3 co odmiana R, jednak został on inaczej zestrojony. Jego moc spadła o 5 KM do 175 KM, ale dzięki temu udało się poprawić przebieg momentu obrotowego, a nawet o 1 Nm podbić jego maksymalną wartość do 141 Nm.

d4eju1n

KTM 1290 Super Duke GT będzie też miał nowy 7-calowy wyświetlacz. Jest to o tyle ważne, że ma on nowy system nawigacji. Trasę będzie można wprowadzić za pomocą aplikacji na smartfonie. Co ważne, będzie ona mogła być dostępna również offline, gdy pojedzie się w miejsce bez sygnału sieci komórkowej lub za granicę.

KTM 1290 Super Duke GT Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM

Półaktywne zawieszenie WP Apex w modelu 1290 Super Duke GT ma zmienione działanie. Oprogramowanie sterujące tylnym amortyzatorem zostało dostosowane tak, aby lepiej sprawdzało się przy długich podróżach. Można je ustawić w jednym z czterech trybów, w zależności od tego, czy kierowca jedzie sam, ma pasażera, ma bagaż lub ma zarówno pasażera, jak i bagaż.

Odpowiedni zasięg turystycznego nakeda zapewnia zbiornik paliwa o pojemności 23 l. KTM 1290 Super Duke GT oczywiście czerpie też korzyści z niedawnych usprawnień modelu R. Oznacza to m.in. nowe felgi, które zapewniają o 1 kg mniejszą masę nieresorowaną niż wcześniej.

KTM 1290 Super Duke GT Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
KTM 1290 Super Duke GT Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
KTM 1290 Super Duke GT Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke GTŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4eju1n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4eju1n
d4eju1n
Więcej tematów