Trwa ładowanie...

Może powstać tańsza wersja BMW R 18. Niemcy rozważają cruisera z mniejszym silnikiem

BMW R 18 wywołało spore zamieszanie. Jest to pierwszy duży cruiser niemieckiej marki, a zarazem motocykl napędzany największym dwucylindrowym bokserem. Możliwe, że za jakiś czas jego miejsce zajmie mniejszy silnik i do sprzedaży trafi tańsza odmiana tego modelu nazwana np. R 11.

BMW R 18BMW R 18Źródło: WP, fot: Mateusz Lubczański
d3za20e
d3za20e

Stworzenie BMW R 18 to był ogromny projekt. Praktycznie wszystko w przypadku tego motocykla powstało od zera. Nic zatem dziwnego, że Niemcy chcą maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w tej maszynie, aby poniesione niemałe koszty się zwróciły.

Oprócz standardowego BMW R 18 w ofercie pojawiła się bardziej turystyczna wersja Classic w stylu amerykańskim ze sporą szybą, sakwami i kilka innymi zmianami. Już niedługo do oferty dołączy też dużo mocniej zmieniona odmiana, czyli R 18 Transcontinental. Będzie to pełnoprawny motocykl turystyczny z rozbudowanymi owiewkami i kuframi. Teraz pojawiają się plotki o tym, że BMW może stworzyć też tańszą wersję z mniejszym silnikiem.

Francuski serwis "Le Repaire des Motards" zapytał o to samego Markusa Schramma, czyli szefa motocyklowego oddziału BMW. Mówiąc o przyszłości modelu R 18, przyznał on, że nie stworzono nowego silnika jedynie po to, aby trafił tylko do jednego modelu. Stąd też w ofercie odmiana Classic, a niedługo też Transcontinental. Jednak jeszcze ciekawsza jest wypowiedź na temat potencjalnego cruisera z mniejszym silnikiem.

– To bardzo dobry pomysł, ale nie mogę mówić o szczegółach przyszłych modeli – odpowiedział Markus Schramm. – Niemniej segment cruiserów jest bardzo ważny, największy na rynku motocykli z silnikami o pojemności ponad 500 cm3. Zatem nie kończymy tylko na R 18. Więc powiedzmy, że rozważenie cruisera z mniejszą pojemnością to logiczny kolejny krok – dodaje.

d3za20e

Ta wypowiedź mówi wszystko. Oznacza to, że pytaniem, które teraz powinniśmy zadawać nie jest "czy?", tylko "kiedy?" pojawi się cruiser BMW z mniejszym silnikiem. Oczywiście drugą kwestią jest to, jaka to będzie jednostka. W tym przypadku raczej nie należy się spodziewać, że Niemcy będą konstruować kolejny silnik od zera. Raczej wezmą coś ze swoich sporych zasobów i odpowiednio zmodyfikują.

W pierwszej kolejności przychodzi na myśl silnik o pojemności 1170 cm3 z BMW R nineT i stworzenie w ten sposób modelu, który nazywałby się R 11. Oczywiście dużo w tym silniku musiałoby się zmienić, aby swoją charakterystyką odpowiadał cruiserowi. Oznaczałoby to zmniejszenie maksymalnej mocy, a zarazem podniesienie maksymalnego momentu obrotowego.

Niemniej ważną kwestią jest wygląd i konstrukcja potencjalnego cruisera z mniejszym silnikiem. Czy byłoby to po prostu BMW R 18 z inną jednostką napędową? To na pewno znacząco ograniczyłoby koszty i pozwoliło lepiej spożytkować istniejącą platformę. Może jednak BMW pójdzie dalej i mocno zmieni tę konstrukcję, tworząc mocno odróżniający się tańszy model? Na razie to jedynie spekulacje, ale po premierze BMW R 18 wiele osób na pewno z niecierpliwością czeka na kolejne niemieckie cruisery. Szczególnie, jeśli jest szansa na tańszy model niż wyceniona na przynajmniej 99 900 zł "osiemnastka".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3za20e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3za20e
Więcej tematów