Silnik benzynowy V8 TwinPower Turbo w BMW ActiveHybrid 7 połączono z synchronicznym, trójfazowym silnikiem elektrycznym. Cały układ osiąga moc systemową 465 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza do setki w 4,9 s, a jego maksymalna prędkość to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 9,4 l/100 km.
Technologia BMW ActiveHybrid zastosowana w BMW serii 7 obejmuje synchroniczny, trójfazowy silnik elektryczny, akumulator litowo-jonowy i układ elektroenergetyczny, wymagany dla wysokowoltowej instalacji pokładowej. Układ napędowy połączono z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią.
Silnik elektryczny, zintegrowany z obudową skrzyni automatycznej ma moc 20 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy 210 Nm. Podczas hamowania pełni funkcję generatora, wytwarzającego w sposób odzyskowy energię elektryczną i ładuje akumulator litowo-jonowy.
Duża pojemność wysokowoltowego akumulatora, umieszczonego w bagażniku umożliwia bezpośrednie zasilanie zarówno silnika elektrycznego podczas przyspieszania, jak i sprężarki klimatyzacji podczas jazdy i postoju. Oprócz tego zasila on konwencjonalną instalację pokładową 12 V.
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Energia elektryczna wytworzona bez zużywania paliwa wykorzystywana jest we wszystkich sytuacjach i przy każdym obciążeniu w celu zwiększenia wydajności. Szczególnie podczas przyspieszania silnik elektryczny wspomaga jednostkę V8, co daje jeszcze bardziej spontaniczną reakcję i większą dynamikę jazdy.
Przy stałej prędkości dodatkowy moment obrotowy wytwarzany przez napęd elektryczny zmniejsza obciążenie silnika benzynowego, redukując spalanie i emisję dwutlenku węgla. Związany z tym niższy poziom hałasu silnika sprzyja komfortowi jazdy limuzyną.
Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy? Możliwość zastosowania silnika elektrycznego jako rozrusznika gwarantuje natychmiastowy i bezwibracyjny zapłon jednostki benzynowej. Oprócz tego tworzy to idealne warunki dla ograniczenia pracy silnika na biegu jałowym, na przykład podczas postojów na skrzyżowaniach lub w korkach, za pomocą funkcji Auto Start Stop.
Klimatyzacja zasilana z akumulatora litowo-jonowego działa również przy wyłączonym silniku benzynowym. Ponadto istnieje możliwość użycia niespotykanej u konkurencji klimatyzacji postojowej jeszcze przed rozpoczęciem jazdy w celu wstępnego schłodzenia wnętrza pojazdu.
Wyświetlane na monitorze pokładowym piktogramy, obrazujące przepływ energii i wydajność informują kierowcę o stanie i działaniu napędu hybrydowego.
Zewnątrz model ActiveHybrid wyróżnia się specjalnie zaprojektowanymi 19-calowymi, aerodynamicznymi obręczami kół z lekkiego stopu, przypominającymi kształtem koła turbiny, napisami ActiveHybrid 7 na pokrywie bagażnika i słupku C oraz metalizowanym lakierem w kolorze „Bluewater”.
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Na rynku pojawi się równocześnie długa wersja BMW ActiveHybrid 7 z większym o 140 mm rozstawem osi i komfortowym tylnym rzędem siedzeń. W standardowym wyposażeniu jest układ Dynamic Damping Control, zmieniający w zależności od potrzeb siłę tłumienia amortyzatorów. Wersja przedłużona wyposażona jest dodatkowo w zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości tylnej osi.
Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?