KTM 125 Duke będzie miał nową generację. Może zadebiutować w 2023 r. 

KTM 125 Duke to najmniejszy model austriackiej marki, który ma już swoje lata. Choć przechodził ostatnio delikatny lifting, to czas najwyższy na większe zmiany. Testy prototypu nowej generacji tego modelu już trwają, a jego premiera przewidywana jest na 2023 r.

KTM 125 Duke zmieni się całkowicieKTM 125 Duke zmieni się całkowicie
Źródło zdjęć: © KTM
Szymon Jasina

Historia KTM-a 125 Duke’a zaczęła się w 2007 r., gdy po raz pierwszy zaprezentowano ten model, ale produkcja rozpoczęła się w 2011 r. To już przeszło 10 lat, a to oznacza, że nadszedł czas na większe zmiany. Niemiecki magazyn "Motorrad" twierdzi, że będą one naprawdę spore.

KTM na rok 2021 r. dostosował silnik modelu 125 Duke do normy Euro 5. Mimo to nowa generacja ma mieć nową jednostkę napędową. Jej moc oczywiście nie będzie większa, gdyż maksymalna wartość dla prawa jazdy kategorii A1 (a w Polsce też dla osób posiadających kategorię B od przynajmniej 3 lat) wynosi 15 KM. Nowa jednostka ma być jednak bardziej oszczędna i jest połączona z krótkim wydechem, co wpływa też na wygląd motocykla.

Zdjęcia szpiegowskie pokazują, że nadchodzący KTM 125 Duke będzie całkowicie nowym modelem. Zmieni się jego wygląd, konstrukcja tylnego zawieszenia, felgi (na prostsze, 5-ramienne), a nawet rama. Jej główna część nadal będzie wykonana ze stali, ale już rama pomocnicza będzie aluminiowa. Mówi się też o regulowanym (zapewne opcjonalnie) przednim zawieszeniu WP.

Aby można było łatwo rozpoznać, że mamy do czynienia z KTM-em, przednie światła zachowają swój charakterystyczny wygląd, ale mają być w pełni w technologii LED. Jak zatem widać, austriacka marka tworzy "125" z wyższej półki.

Należy pamiętać, że KTM 125 Duke to motocykl produkowany w Indiach przez firmę Bajaj i napędzany jej silnikiem. To raczej się nie zmieni, więc nadal indyjski wkład w ten model będzie znaczący. Niemniej ważne jest to, że mocniejszy 390 Duke to ten sam model, różniący się jedynie tym, że ma większy silnik. To oznacza, że prawdopodobnie on też niedługo doczeka się następny.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę