BMW R 18 Classic – wyjątkowy model w wydaniu turystycznym

BMW R 18 to jedna z największych i najgłośniejszych premier 2020 r. Jest tak nie tylko dlatego z powodu wyjątkowości tego modelu, ale też dlatego, że Niemcy od razu idą na całego. W ofercie znalazła się ogromna liczba części pozwalającej na zmianę wyglądu tej maszyny, a teraz debiutuje też bardziej turystyczna odmiana nazwana Classic.

BMW R 18 ClassicBMW R 18 Classic
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

BMW R 18 Classic już jakiś czas temu zostało przyłapane podczas testów, więc jego premiera nie jest niespodzianką. Jest to turystyk w klasycznym stylu. W standardzie otrzymał dużą szybkę, boczne kufry i siedzisko dla pasażera. Wszystkie te trzy elementy można łatwo zdemontować. Oprócz tego BMW R 18 Classic wyróżnia się dodatkowymi światłami LED z przodu, tempomatem w standardzie i przednim kołem, które zamiast 19 cali ma 16 cali.

Swoim wyglądem BMW R 18 Classic z jednej strony nawiązuje do klasycznych modeli niemieckiej marki (m.in. R 5), a z drugiej do dużych turystycznych motocykli z USA. Odmiana Classic otrzymała też prosty wydech bardziej pasujący do stylu tej wersji.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW

Za napęd odpowiada ten sam ogromny dwucylindrowy bokser chłodzony powietrzem o pojemności 1802 cm3, maksymalnej mocy 91 KM przy 4750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 158 Nm dostępnym przy 3000 obr./min. Jest to najmocniejszy silnik typu bokser o dwóch cylindrach, jaki kiedykolwiek trafił d motocykla.

Podobnie jak w przypadku standardowego BMW R 18, tak też wersja Classic na początek będzie oferowana w specjalnej wersji First Edition z odpowiednimi oznaczeniami i charakterystycznym malowaniem nawiązującym do modeli BMW sprzed lat. Mimo klasycznego wyglądu R 18 będzie to nowoczesny motocykl, który może być wyposażony w elektroniczne systemy wspomagające kierowcę jak ASC (Automatic Stability Control), kontrola momentu obrotowego MSR czy system wspomagający podczas ruszania na wzniesieniu.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW

Razem z informacjami o BMW R 18 Classic niemiecka marka zapowiedziała też jeszcze większy zestaw części do indywidualizacji motocykla (również standardowej odmiany R 18). Będą to miedzy innymi zestawy "Machined" i "2-Tone Black" przygotowane przez ekspertów od customowych projektów z Roland Sands Design. BMW zapowiedziało też współpracę z innymi amerykańskimi firmami. Będzie można kupić siedzisko od Mustang Seat czy wydech od Vance & Hines.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę