BMW R 18 Classic – wyjątkowy model w wydaniu turystycznym

BMW R 18 to jedna z największych i najgłośniejszych premier 2020 r. Jest tak nie tylko dlatego z powodu wyjątkowości tego modelu, ale też dlatego, że Niemcy od razu idą na całego. W ofercie znalazła się ogromna liczba części pozwalającej na zmianę wyglądu tej maszyny, a teraz debiutuje też bardziej turystyczna odmiana nazwana Classic.

BMW R 18 ClassicBMW R 18 Classic
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

BMW R 18 Classic już jakiś czas temu zostało przyłapane podczas testów, więc jego premiera nie jest niespodzianką. Jest to turystyk w klasycznym stylu. W standardzie otrzymał dużą szybkę, boczne kufry i siedzisko dla pasażera. Wszystkie te trzy elementy można łatwo zdemontować. Oprócz tego BMW R 18 Classic wyróżnia się dodatkowymi światłami LED z przodu, tempomatem w standardzie i przednim kołem, które zamiast 19 cali ma 16 cali.

Swoim wyglądem BMW R 18 Classic z jednej strony nawiązuje do klasycznych modeli niemieckiej marki (m.in. R 5), a z drugiej do dużych turystycznych motocykli z USA. Odmiana Classic otrzymała też prosty wydech bardziej pasujący do stylu tej wersji.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW

Za napęd odpowiada ten sam ogromny dwucylindrowy bokser chłodzony powietrzem o pojemności 1802 cm3, maksymalnej mocy 91 KM przy 4750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 158 Nm dostępnym przy 3000 obr./min. Jest to najmocniejszy silnik typu bokser o dwóch cylindrach, jaki kiedykolwiek trafił d motocykla.

Podobnie jak w przypadku standardowego BMW R 18, tak też wersja Classic na początek będzie oferowana w specjalnej wersji First Edition z odpowiednimi oznaczeniami i charakterystycznym malowaniem nawiązującym do modeli BMW sprzed lat. Mimo klasycznego wyglądu R 18 będzie to nowoczesny motocykl, który może być wyposażony w elektroniczne systemy wspomagające kierowcę jak ASC (Automatic Stability Control), kontrola momentu obrotowego MSR czy system wspomagający podczas ruszania na wzniesieniu.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW

Razem z informacjami o BMW R 18 Classic niemiecka marka zapowiedziała też jeszcze większy zestaw części do indywidualizacji motocykla (również standardowej odmiany R 18). Będą to miedzy innymi zestawy "Machined" i "2-Tone Black" przygotowane przez ekspertów od customowych projektów z Roland Sands Design. BMW zapowiedziało też współpracę z innymi amerykańskimi firmami. Będzie można kupić siedzisko od Mustang Seat czy wydech od Vance & Hines.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯