Trwa ładowanie...
d2xm75q

25 lat silnika TDI

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
25 lat silnika TDI
(zdjęcie producenta)
d2xm75q

Audi świętuje szczególny jubileusz. Przed 25 laty koncern po raz pierwszy zaprezentował silnik TDI. Od tego czasu wyrósł on jedną najbardziej popularnych jednostek napędowych w Europie, znajdującą zastosowanie zarówno w pojazdach wyścigowych, jak i w samochodach seryjnych. Do dziś, na całym świecie Audi sprzedało blisko 7,5 mln aut z wysokoprężnymi jednostkami TDI. Co więcej, od roku 2006, ten rodzaj napędu już ośmiokrotnie przekraczał linię mety jako zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Wliczając najnowsze TDI clean diesel, Audi w czasie 25 lat zredukowało emisję szkodliwych substancji o 98 procent. W tym samym okresie moc i moment obrotowy silników wysokoprężnych, w odniesieniu do pojemności, podwoiły się. Samo tylko średnie zużycie paliwa przez całą flotę jednostek TDI, od roku 2000 zredukowano o blisko jedną trzecią.

W historii silników oznaczonych TDI były konstrukcje wyjątkowe wytrzymałe, jak legendarny 1,9 TDI. Nie brakowało też kilku wpadek, ale mimo to wysokoprężne silniki niemieckiego koncernu zyskały duże uznanie. Najnowsze konstrukcje już nie pamiętają o prostocie swoich poprzedników, za to przy sporej mocy są bardzo oszczędne. Mimo drogiej konstrukcji nowoczesnych jednostek Volkswagen i samo Audi nie zamierza rezygnować z obranej drogi i cały czas rozwija silniki TDI.

d2xm75q

W ostatnio zaprezentowanym pojeździe studyjnym Audi RS 5 TDI concept, po raz pierwszy silnik diesla napędza wysokiej mocy model RS. Dzięki połączeniu motoru V6 TDI biturbo z dodatkową, elektrycznie napędzaną sprężarką, Audi RS 5 TDI concept ma moc 385 KM i moment obrotowy 750 Nm. Takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie dużej mocy już od najniższych obrotów.

Szeroki wybór części zamiennych w atrakcyjnych cenach. Sprawdź oferty!

d2xm75q

Podziel się opinią

Share

d2xm75q

d2xm75q