Yamahy XMax i TMax ze zmianami w silnikach i z nowymi kolorami
Skutery Yamahy z serii Max zostały odświeżone na 2021 r. Główną zmianą jest dostosowanie silników do nowej normy emisji spalin Euro 5. Będzie można też wybierać z większej liczby odcieni nadwozia.
Największy i najmocniejszy skuter Yamahy, czyli model TMax, napędzany jest silnikiem o pojemności 562 cm3, który aby spełnić warunki uprawnień kategorii B ma moc 48 KM. Został on nie tylko dostosowany do normy Euro 5, ale też o 6 proc. wzrósł moment obrotowy (do 55,7 Nm), co przekłada się na lepsze przyspieszenie. Jako flagowy model Yamaha TMax ma bogate wyposażenie (np. dwie tarcze hamulcowe z przodu), duży bagażnik czy kontrolę trakcji. Lepiej wyposażona odmiana Tech Max oferuje też podgrzewane manetki, tempomat, elektrycznie regulowaną szybę, a na 2021 r. nowy dodatkowy kolor nadwozia – Power Grey. Yamaha TMax Tech Max w nowym kolorze będzie dostępna od stycznia 2021 r.
Zmodyfikowany silnik otrzymała też Yamaha XMax 300. Jej jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 292 cm3 nie tylko spełnia nowe normy, ale też zużywa o 6 proc. mniej paliwa. W przypadku tego modelu standardowa wersja otrzymała nowy lakier Icon Grey, natomiast odmiana Tech Max, podobnie jak w większym skuterze, Power Grey. Yamaha XMax 300 w nowej wersji będzie dostępna od stycznia 2021 r., natomiast Yamaha XMax 300 Tech Max od lutego 2021 r.
Trzecim modelem z nową wersją silnika jest Yamaha XMax 125. To właśnie w przypadku skutera dostępnego też dla osób posiadających prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat zmiany są największe. Silnik o pojemności 124 cm3 otrzymał system sterowania zaworami VVA. Dzięki jest bardziej ekologiczny (spełnia normę Euro 5), ale też zużywa aż o 11 proc. mniej paliwa. Podobnie jak w przypadku "300-tki" też tutaj wersja podstawowa ma dostępny lakier Icon Grey, a Tech Max odcień Power Grey.
Jednak w przypadku Yamahy XMax 125 zmieniło się więcej. Model na 2021 r. waży o 9 kg mniej (teraz 166 kg) i ma zmienione wymiary podwozia. Rozstaw osi został wydłużony do 1570 mm, a prześwit wzrósł do 140 mm. Skok tylnego zawieszenia zwiększył się o 15 mm do 90 mm. Yamaha XMax 125 w wersji standardowej i Tech Max będą dostępne od marca 2021 r.