Yamahy XMax i TMax ze zmianami w silnikach i z nowymi kolorami

Skutery Yamahy z serii Max zostały odświeżone na 2021 r. Główną zmianą jest dostosowanie silników do nowej normy emisji spalin Euro 5. Będzie można też wybierać z większej liczby odcieni nadwozia.

Yamaha TMaxYamaha TMax
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Największy i najmocniejszy skuter Yamahy, czyli model TMax, napędzany jest silnikiem o pojemności 562 cm3, który aby spełnić warunki uprawnień kategorii B ma moc 48 KM. Został on nie tylko dostosowany do normy Euro 5, ale też o 6 proc. wzrósł moment obrotowy (do 55,7 Nm), co przekłada się na lepsze przyspieszenie. Jako flagowy model Yamaha TMax ma bogate wyposażenie (np. dwie tarcze hamulcowe z przodu), duży bagażnik czy kontrolę trakcji. Lepiej wyposażona odmiana Tech Max oferuje też podgrzewane manetki, tempomat, elektrycznie regulowaną szybę, a na 2021 r. nowy dodatkowy kolor nadwozia – Power Grey. Yamaha TMax Tech Max w nowym kolorze będzie dostępna od stycznia 2021 r.

Yamaha XMax 300
Yamaha XMax 300 © Materiały prasowe | Yamaha

Zmodyfikowany silnik otrzymała też Yamaha XMax 300. Jej jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 292 cm3 nie tylko spełnia nowe normy, ale też zużywa o 6 proc. mniej paliwa. W przypadku tego modelu standardowa wersja otrzymała nowy lakier Icon Grey, natomiast odmiana Tech Max, podobnie jak w większym skuterze, Power Grey. Yamaha XMax 300 w nowej wersji będzie dostępna od stycznia 2021 r., natomiast Yamaha XMax 300 Tech Max od lutego 2021 r.

Trzecim modelem z nową wersją silnika jest Yamaha XMax 125. To właśnie w przypadku skutera dostępnego też dla osób posiadających prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat zmiany są największe. Silnik o pojemności 124 cm3 otrzymał system sterowania zaworami VVA. Dzięki jest bardziej ekologiczny (spełnia normę Euro 5), ale też zużywa aż o 11 proc. mniej paliwa. Podobnie jak w przypadku "300-tki" też tutaj wersja podstawowa ma dostępny lakier Icon Grey, a Tech Max odcień Power Grey.

Yamaha XMax 125
Yamaha XMax 125 © Materiały prasowe | Yamaha

Jednak w przypadku Yamahy XMax 125 zmieniło się więcej. Model na 2021 r. waży o 9 kg mniej (teraz 166 kg) i ma zmienione wymiary podwozia. Rozstaw osi został wydłużony do 1570 mm, a prześwit wzrósł do 140 mm. Skok tylnego zawieszenia zwiększył się o 15 mm do 90 mm. Yamaha XMax 125 w wersji standardowej i Tech Max będą dostępne od marca 2021 r.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła