Wystarczyły tylko niewielkie zmiany, żeby Benelli TRK 502 X spełniło nową normą

Benelli TRK 502 X to motocykl typu adventure o chińskich korzeniach. W wersji na 2021 r. zmiany były minimalne i związane były głównie z dostosowaniem silnika do normy emisji spalin Euro 5.

Benelli TRK 502 XBenelli TRK 502 X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Benelli
Szymon Jasina

Benelli TRK 502 X to ciekawa turystyczna propozycja na prawo jazdy kategorii A2. Motocykl włoskiej marki to chińska konstrukcja firmy Qianjiang o stylistyce dostosowanej do europejskich wymagań. Model ten oferowany jest w podstawowej odmianie TRK 502 stworzonej bardziej z myślą o jeździe po asfalcie i nieco bardziej terenowej (choć mowa tu raczej o szutrowych drogach niż prawdziwym offroadzie) TRK 502 X.

Na 2021 r. motocykl przeszedł niewielkie zmiany. Rok ten stoi pod znakiem normy emisji spalin Euro 5, do której producenci musieli dostosować wszystkie oferowane w Europie motocykle (lub wycofać je z oferty). Niektóre konstrukcje wymagały sporych zmian, w tym nawet zwiększenia pojemności silnika. W przypadku Benelli TRK 502 X było inaczej.

Zastosowano nowy wydech z dwoma katalizatorami, nieco zmodyfikowano oprogramowanie sterujące silnikiem i zmieniono przełożenie główne. Ponieważ mamy do czynienia z silnikiem, którego moc i tak była zapewne nieco ograniczona, aby dostosować ją do wymogów prawa jazdy kategorii A2, a do tego zakres modyfikacji był niewielki, to osiągi motocykla się nie zmieniły.

Benelli TRK 502 X nadal ma silnik o pojemności 500 cm3, który dostarcza maksymalną moc 47,6 KM (35 kW) przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy równy 46 Nm przy 6000 obr./min. Jak przystało na motocykl turystyczny, ma on spory zbiornik paliwa mieszczący 20 l. Do tego TRK 502 X wyposażony jest w przedni widelec z lagami o średnicy 50 mm, a prześwit 220 mm zapewnia, że nie będzie problemu z jazdą po polnych i leśnych drogach. Bez płynów motocykl ten waży 213 kg.

Niewielka skala zmiana oznacza też, że cena pozostała taka jak wcześniej. Benelli TRK 502 X kosztuje 26 300 zł i dostępny jest w trzech kolorach – białym, czerwonym i ciemnoszarym. Mniej terenowy model TRK 502 to wydatek 25 200 zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła