Benelli TRK 502 na 2021 r. pokazane jako chiński QJ Motor SRT 500
Benelli odświeża modele TRK 502 i TRK 500 X. Nie jest to całkowicie nowa konstrukcja, ale zmiany są bardzo znaczące – motocykl otrzymał nową stylistykę, nowoczesne rozwiązania i jest znacznie lżejszy. Dzięki tym zmianom chiński motocykl włoskiej marki ma być bardziej konkurencyjny.
Należące do Chińczyków Benelli jeszcze oficjalnie nie pokazało nowej wersji należącego do segmentu adventure modelu TRK 502, ale swój debiut miał już QJ Motor SRT 500, który poza Chinami sprzedawany jest właśnie pod bardziej znaną włoską marką. W znacznej części będzie to nowy model. Mocno różni się stylistyką i z przodu otrzymał światła LED, które zastąpią halogenowe. Również elementy nadwozia, choć zachowały taki sam styl, to zostały przeprojektowane.
Benelli TRK 502 ma być bardziej konkurencyjne, a to oznacza potrzebę unowocześnienia konstrukcji i wyposażenia motocykla. Zegary zostały zastąpione 5-calowym kolorowym wyświetlaczem. Nowocześniejsze (i skuteczniejsze) są też hamulce, które przygotowała firma Brembo. Razem z nimi zamontowano ABS od Boscha.
Dzięki zmienionemu nadwoziu nowe TRK Benelli 502 będzie ważyć o 10 kg mniej niż poprzednie. Swój udział w tym ma magnezowy wahacz tylnego koła, który wpływa nie tylko na masę motocykla, ale też poprawia przyczepność. To jednak jedyna zmiana wpływająca ma właściwości jezdne. Reszta zawieszenia pozostała po staremu. Taki jak dotychczas jest też silnik. Dwucylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 500 cm3 nadal generuje 48 KM i 46 Nm. Tutaj chińska konstrukcja nie odbiegała od konkurencji, więc nie było tak pilnej potrzebny zmian.
Nowe Benelli TRK 502 X do sprzedaży trafi zapewne w 2021 r. Nie wiadomo, kiedy dokładnie odbędzie się premiera europejskiej wersji motocykla QJ Motor, ale to może nastąpić nawet jeszcze jesienią z planem rozpoczęcia sprzedaży na początku przyszłego sezonu.