Triumph pokazał zdjęcia z testów zupełnie nowego Tigera 1200

Brytyjska marka milczy o szczegółach, ale pisze o sporych zmianach w swoim największym modelu turystycznym typu adventure. Możliwości nowego Triumpha Tigera 1200 prezentuje na zdjęciach zamaskowanego prototypu.

Triumph Tiger 1200Triumph Tiger 1200
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Dopiero co Triumph opublikował zdjęcia z testów nadchodzącego najmniejszego turystyka, czyli modelu Tiger 660. Teraz pojawiły się podobne fotografie, ale z przeciwnego bieguna gamy modelowej. Tiger 1200 to motocykl, który już był w ofercie, ale teraz Triumph przygotowuje zupełnie nową generację.

Jak podkreślają Brytyjczycy w krótkiej informacji, którą zamieścili wraz ze zdjęciami, jest to całkowicie nowy model. Obiecują, że Triumph Tiger 1200 będzie lżejszy od najbliższej konkurencji, co przełoży się na zwinność, właściwości jezdne i kontrolę nad motocyklem. Zdjęcia oczywiście mają w imponujący sposób udowadniać, że to nie tylko czcze przechwałki.

Triumph Tiger 1200
Triumph Tiger 1200 © Materiały prasowe | Triumph

Oprócz tego, że inżynierowie zadbają o mniejszą masę, nie podano innych szczegółów. Jednak jednej kluczowej rzeczy możemy być praktycznie pewni. Chodzi o silnik, a dokładniej o to, że trzycylindrowa jednostka o pojemności 1215 cm3 z poprzedniego Tigera 1200 zostanie zastąpiona nową, której wielkość to 1160 cm3. Jest to silnik, który znamy już z Triumpha Speed Triple 1200 RS.

Prawdopodobnie Triumph Tiger 1200 otrzyma nieco inaczej zestrojoną wersję tej jednostki napędowej. Może to oznaczać moc mniejszą niż 180 KM z modelu Speed Triple 1200 RS, ale za to większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie. To na pewno byłoby bardziej odpowiednie dla motocykla tej klasy (poprzedni Tiger 1200 oferował 141 KM). A nawet 20 KM mniej oznaczałoby, że nowy turystyk adventure z Wielkiej Brytanii należałby do najmocniejszych na rynku.

Triumph Tiger 1200
Triumph Tiger 1200 © Materiały prasowe | Triumph
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę