Triumph testuje nowy model klasy adventure. Tiger Sport 660 coraz bliżej

Triumph pochwalił się zdjęciami zamaskowanego modelu Tiger Sport 660. Brytyjska marka poinformowała, że przeprowadza końcowe testy prototypu i gotowy motocykl będzie miał premierę już niedługo.

Triumph Tiger Sport 660Triumph Tiger Sport 660
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Brytyjczycy mają aktualnie w swojej ofercie dwa Tigery, czyli motocykle klasy adventure – 850 i 900. Niedługo dołączy do nich trzeci, czyli Tiger Sport 660. Co ciekawe, wszystkie te modele będą zaskakująco zbliżone do siebie. Tiger 850 Sport to nieco słabsza wersja "900-ki", a wszystko wskazuje, że mimo mniejszego silnika Tiger Sport 660 będzie oferował tylko minimalnie mniejszą moc. Różnic trzeba zatem szukać gdzie indziej.

Już po zdjęciach widać, że Triumph Tiger Sport 660 będzie wyglądał zupełnie inaczej od swoich większych braci. Nie będzie on miał podwójnego przedniego błotnika i całość będzie prezentować się bardziej szosowo niż offroadowo. Będzie też mniejszy. Wszystko to za sprawą pochodzenia. Triumph Tiger Sport 660 będzie turystyczną wersją modelu Trident 660, czyli najtańszego motocykla brytyjskiej marki.

Triumph Tiger Sport 660
Triumph Tiger Sport 660 © Materiały prasowe | Triumph

Oba motocykle będą napędzane tym samym silnikiem, a to oznacza, że nowy, mniejszy Tiger otrzyma trzycylindrową jednostkę o pojemności 660 cm3. Jeśli Triumph nie zdecyduje się na inne jej zestrojenie, to będzie ona oferować maksymalną moc 81 KM przy 10 250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6250 obr./min. Jak zatem widać, w porównaniu do Tigera 850 Sport (85 KM i 82 Nm) różnica pojawi się głównie w tym drugim parametrze.

Wiele wskazuje zatem, że Triumph Tiger Sport 660 będzie zauważalnie tańszym i zarazem bardziej szosowym turystykiem brytyjskiej marki. O innym charakterze świadczy np. niższe zawieszenie, czy krótki i nisko umieszczony wydech. Opublikowane zdjęcia zdradzają, że oczywiście nie zabraknie średniej wielkości szybki czy opcjonalnych kufrów.

Triumph Tiger Sport 660
Triumph Tiger Sport 660 © Materiały prasowe | Triumph

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę