Spore zmiany. KTM oficjalnie zapowiedział nową generację sportowego RC 390

KTM opublikował wideo zapowiadające nową generację RC 390. Potwierdza ono, to co już widzieliśmy. Mały sportowiec austriackiej marki mocno się zmieni.

Silnik KTM-a RC 390 będzie miał te same osiągi, ale zmieni się cała konstrukcja motocyklaSilnik KTM-a RC 390 będzie miał te same osiągi, ale zmieni się cała konstrukcja motocykla
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

Można się z nią zgadzać lub nie, ale KTM trzyma się swojej filozofii – nie tworzy mocnych sportowych modeli. Austriacy mają w ofercie szybkiego nakeda pod postacią 1290 Super Duke’a R, a niedawno pokazali limitowany model RC 8C, który jednak nie ma homologacji drogowej. Natomiast jeśli chodzi o dopuszczone do ruchu modele sportowe, to jest jedynie KTM RC 390. Pochodzący z Indii niezbyt mocny motocykl.

Z drugiej strony 44 KM i prawdziwie sportowy charakter pozwalają na naukę szybkiej jazdy. Jest to maszyna, którą można dojechać na tor, tam się podszkolić i wrócić do domu. Wszystko przy rozsądnej dynamice. Jak widać, taka filozofia się sprawdza i KTM szykuje nową generację modelu RC 390.

Nazywana jest ona najgorzej chronioną tajemnicą austriackiej marki. Widzieliśmy już szpiegowskie zdjęcia testowych motocykli, a nawet KTM przypadkowo opublikował na chwilę zdjęcia gotowej maszyny. Front motocykla, który widać na pokazanym teraz na Instagramie wideo, wygląda identycznie jak na zdjęciach, które już na chwilę trafiły do internetu.

Co prawda wcześniej widzieliśmy malowanie niebiesko-pomarańczowe, a tu jest biało-pomarańczowe, ale niewykluczone, że po prostu nowy KTM RC 390 będzie miał dwie wersje kolorystyczne. Wiadomo natomiast, że model mocno zmieni swój wygląd, ale też konstrukcję. Jako, że jest to bliźniaczy motocykl do 390 Duke'a, to wzorem nowego małego nakeda otrzyma zmienioną kratownicową ramę (i ramę pomocniczą).

Nowa generacja KTM-a RC 390 będzie wyposażona w wyświetlacz, który też znany jest już z nakeda. Natomiast jeśli chodzi o silnik, to tu parametry pozostaną niezmienione. Oczywiście jednostka napędowa musi spełniać normę Euro 5.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3