Inżynierowie nie mieli żadnych ograniczeń. Oto limitowany KTM 1290 Super Duke RR
KTM oficjalnie zaprezentował swojego najszybszego i najbardziej ekstremalnego nakeda, czyli modeli 1290 Super Duke RR. Wyjątkowości dodaje fakt, że powstanie tylko 500 sztuk tego motocykla. Chętni muszą się więc spieszyć.
O tym, że powstaje KTM 1290 Super Duke RR, wiedzieliśmy od pewnego czasu, a zdjęcia szpiegowskie dostarczyły niemal wszystkich informacji o tej ekstremalnej wersji austriackiego nakeda. Jak chwali się producent – model ten pokazuje, do czego zdolni są inżynierowie KTM-a, jeśli nie narzuci się im ograniczeń. Sama podstawa pozostała bez zmian, ale już ubrano ją w elementy, przy których nie patrzono na koszty.
Tym, co rzuca się jako pierwsze w oczy, jest szerokie zastosowanie włókna. Dzięki temu elementy nadwozia były pierwszym krokiem do zmniejszenia masy motocykla. KTM 1290 Super Duke RR ma też lżejszą ramę pomocniczą (z jednoosobowym siedzeniem), w której wykorzystano włókno węglowe.
Nowe felgi ubrane w opony Michelin Power Cup2 pozwoliły zbić aż 1,5 kg masy nieresorowanej. Mniej waży też litowo-jonowy akumulator (2,5 kg w dół). W efekcie tych wszystkich zmian wyjątkowy naked austriackiej marki jest o imponujące 9 kg lżejszy od standardowego modelu 1290 Super Duke R.
Silnik pozostał taki sam, co oznacza pojemność 1301 cm3, maksymalną moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 140 Nm. Po kuracji odchudzającej KTM 1290 Super Duke RR waży 180 kg, dzięki czemu udało się uzyskać stosunek mocy do masy równy dokładnie 1:1. Wersja RR w standardzie ma wydech Akrapovica. Zmieniono też pracę manetki gazu - w limitowanym modelu pełne jej odkręcenie wymaga ruchu o 65 stopni (standardowo były to 72 stopnie).
KTM chwali się, że jedna z najważniejszych zmian w modelu 1290 Super Duke RR wiąże się z zawieszeniem WP Apex Pro. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest ono w pełni regulowane i stworzone specjalnie z myślą o topowym modelu. W efekcie ma się to przekładać na jeszcze lepsze prowadzenie się motocykla. W standardzie znajduje się pełen pakiet elektroniki stworzonej z myślą o jeździe na torze, a więc wszystkie systemy wspomagania kierowcy i tryby jazdy, jakie oferuje KTM.
KTM 1290 Super Duke RR to limitowana do zaledwie 500 egzemplarzy wersja specjalna. Zapisy na nie ruszają 8 kwietnia 2021 r. o godzinie 10.00. Chętni będą mogli wysłać zgłoszenie za pośrednictwem strony internetowej producenta.