Trwa ładowanie...

Inżynierowie nie mieli żadnych ograniczeń. Oto limitowany KTM 1290 Super Duke RR

KTM oficjalnie zaprezentował swojego najszybszego i najbardziej ekstremalnego nakeda, czyli modeli 1290 Super Duke RR. Wyjątkowości dodaje fakt, że powstanie tylko 500 sztuk tego motocykla. Chętni muszą się więc spieszyć.

KTM 1290 Super Duke RRKTM 1290 Super Duke RRŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
d11exhy
d11exhy

O tym, że powstaje KTM 1290 Super Duke RR, wiedzieliśmy od pewnego czasu, a zdjęcia szpiegowskie dostarczyły niemal wszystkich informacji o tej ekstremalnej wersji austriackiego nakeda. Jak chwali się producent – model ten pokazuje, do czego zdolni są inżynierowie KTM-a, jeśli nie narzuci się im ograniczeń. Sama podstawa pozostała bez zmian, ale już ubrano ją w elementy, przy których nie patrzono na koszty.

Tym, co rzuca się jako pierwsze w oczy, jest szerokie zastosowanie włókna. Dzięki temu elementy nadwozia były pierwszym krokiem do zmniejszenia masy motocykla. KTM 1290 Super Duke RR ma też lżejszą ramę pomocniczą (z jednoosobowym siedzeniem), w której wykorzystano włókno węglowe.

Nowe felgi ubrane w opony Michelin Power Cup2 pozwoliły zbić aż 1,5 kg masy nieresorowanej. Mniej waży też litowo-jonowy akumulator (2,5 kg w dół). W efekcie tych wszystkich zmian wyjątkowy naked austriackiej marki jest o imponujące 9 kg lżejszy od standardowego modelu 1290 Super Duke R.

KTM 1290 Super Duke RR Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke RRŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM

Silnik pozostał taki sam, co oznacza pojemność 1301 cm3, maksymalną moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 140 Nm. Po kuracji odchudzającej KTM 1290 Super Duke RR waży 180 kg, dzięki czemu udało się uzyskać stosunek mocy do masy równy dokładnie 1:1. Wersja RR w standardzie ma wydech Akrapovica. Zmieniono też pracę manetki gazu - w limitowanym modelu pełne jej odkręcenie wymaga ruchu o 65 stopni (standardowo były to 72 stopnie).

d11exhy

KTM chwali się, że jedna z najważniejszych zmian w modelu 1290 Super Duke RR wiąże się z zawieszeniem WP Apex Pro. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest ono w pełni regulowane i stworzone specjalnie z myślą o topowym modelu. W efekcie ma się to przekładać na jeszcze lepsze prowadzenie się motocykla. W standardzie znajduje się pełen pakiet elektroniki stworzonej z myślą o jeździe na torze, a więc wszystkie systemy wspomagania kierowcy i tryby jazdy, jakie oferuje KTM.

KTM 1290 Super Duke RR Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke RRŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM

KTM 1290 Super Duke RR to limitowana do zaledwie 500 egzemplarzy wersja specjalna. Zapisy na nie ruszają 8 kwietnia 2021 r. o godzinie 10.00. Chętni będą mogli wysłać zgłoszenie za pośrednictwem strony internetowej producenta.

KTM 1290 Super Duke RR Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke RRŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
KTM 1290 Super Duke RR Materiały prasowe
KTM 1290 Super Duke RRŹródło: Materiały prasowe, fot: KTM
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d11exhy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11exhy
Więcej tematów