Przyłapano prototyp KTM-a RC 390. Szykuje się zupełnie nowa konstrukcja
Często kolejne generacje motocykli opierają się o tę samą konstrukcję. Wiele wskazuje na to, że w przypadku sportowego motocykla KTM RC 390 sytuacja wygląda inaczej i w nowej odsłonie nawet rama pomocnicza będzie zmieniona.
Małe modele marki KTM to indyjskie konstrukcje opracowywane przez firmę Bajaj, która ma blisko połowę udziałów w austriackim producencie motocykli. Nic zatem dziwnego, że prototyp nowej generacji modelu testowany jest właśnie w Indiach. Przyłapana maszyna mocno różni się od aktualnej odsłony modelu RC 390.
Podobny jest kształt baku, ale już owiewki zostały zmienione, a nową wersję motocykla KTM RC 390 najłatwiej poznać po zupełnie zmienionym przodzie. Światła zostały schowane za opływowym kloszem, a nie są umieszczone we wnęce, jak wcześniej. Nowa jest też kratownicowa rama pomocnicza pod siedzeniem. Już wizualnie można zauważyć, że jest ona lżejsza i faktycznie ma ważyć mniej.
Samo siedzisko też się zmieni, a miejsce dla pasażera będzie wyraźniej oddzielone, jednak podobnie jak dotychczas, nie wygląda ono szczególnie komfortowe, choć można liczyć na poprawę. Z drugiej strony jest to motocykl sportowy, a więc stworzony głównie z myślą o jeździe w pojedynkę.
Zmienią się zegary i prawdopodobnie zostaną wzięte z nowego nakeda 390 Duke. Nowy będzie też tłumik, który nawet ma inny kształt (jest bardziej okrągły). Podczas testów przyłapano też wersję z opcjonalnym wydechem Akrapovica, który wygląda identycznie, jak ten oferowany dziś.
Choć nie ma w tej kwestii żadnych potwierdzonych informacji, to patrząc na nakeda z tą samą jednostką napędową, silnik w motocyklu KTM RC 390 nie ulegnie większym zmianom. Oczywiście, tak jak w modelu 390 Duke, będzie spełniał normę Euro 5, ale pojemność 373 cm3, maksymalna moc 44 KM i maksymalny moment obrotowy 37 Nm pozostaną bez zmian. Wzorem nakeda i turystycznego 390 Adventure, również KTM RS 390 prawdopodobnie będzie mógł opcjonalnie być wyposażony w system Quickshifter+.