Palą tyle co nic. Nawet 1400 km na jednym baku

W czasach, gdy wiele osób musi oszczędzać, ekonomiczny samochód może być na wagę złota. Na szczęście na rynku wciąż dostępne są stosunkowo nowe modele z silnikami Diesla, które charakteryzują się niskim zużyciem paliwa. I to mimo sporych możliwości przewozowych.

Peugeot 508 SWPeugeot 508 SW
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Pogorzelski

/ 8Palą tyle co nic i pomieszczą rodzinę. 7 oszczędnych kombi, którymi warto się zainteresować

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW © Autokult | Marcin Pogorzelski

/ 87. Škoda Superb II 2.0 TDI

Škoda Superb Combi
Škoda Superb Combi © Autokult | Piotr Wielgus

Rozpocznijmy przegląd od auta, które idealnie sprawdza się podczas długich podróży. Oferuje przestronny bagażnik o pojemności 612 litrów oraz wyjątkowo obszerne wnętrze. Pod maską znajduje się 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM, produkowany w latach 2010-2013, który jest świetnym kompromisem między osiągami a ekonomicznością jazdy. Kierowcy raportują, że średnie spalanie wynosi około 5 l/100 km na trasie. Model ten wyposażono w przyzwoite standardowe funkcje, a dostępność na rynku jest całkiem duża. Ceny zaczynają się od niespełna 30 tys. zł, jednak za lepiej zadbane i nowsze egzemplarze można zapłacić nawet dwa razy tyle.

/ 86. BMW Serii 3 Touring F31 20d

BMW Serii 3 Touring F31
BMW Serii 3 Touring F31 © Materiały prasowe | BMW

BMW od dawna pokazuje swoje umiejętności w tworzeniu wydajnych silników, nawet do aut o większych gabarytach. Użytkownicy AutoCentrum.pl wskazują na model 320d z generacji F31 jako jeden z najbardziej ekonomicznych. Auto z dwulitrowym turbodieslem produkującym 184 KM było dostępne w latach 2012-2015. Dzięki tej mocy, "trójka" rozpędza się do 100 km/h w 7,5 sekundy. Jednocześnie umiarkowane korzystanie z osiągów tego modelu pozwala na znaczne oszczędności paliwa - nawet 4,9 l/100 km na trasie. Przestrzeń bagażowa w Serii 3 Touring wynosi jedynie 495 litrów, ale komfort jazdy rekompensuje tę niedogodność. W zestawieniu cenowym BMW uchodzi za jedno z droższych aut. Ceny dobrze utrzymanych egzemplarzy zaczynają się od 45 tys. zł.

/ 85. Peugeot 508 SW 2.0 HDI

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW © Autokult | Marcin Pogorzelski

W gamie aut klasy średniej, Peugeot 508 wyróżnia się jako jeden z najoszczędniejszych modeli. W przedziale cenowym ok. 30 tys. zł, można znaleźć przestronne i komfortowe kombi z pojemnym bagażnikiem o pojemności 612 litrów. Samochód jest napędzany 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 140 KM, który dostępny był na rynku w latach 2014-2017. Użytkownicy podkreślają, że przy łagodnym stylu jazdy, Peugeot 508 może zużywać zaledwie 4,7 litra oleju napędowego na 100 km. Modele z bogatszym wyposażeniem mogą jednak osiągać cenę około 40 tys. zł.

/ 84. Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDI

Peugeot 308 II SW
Peugeot 308 II SW © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Peugeot 308 z drugiej generacji był jednym z pierwszych modeli francuskiego producenta, w których wprowadzono unikalny wystrój wnętrza z niewielką kierownicą, zegarami umieszczonymi wyżej oraz minimalistyczną deską rozdzielczą pozbawioną przycisków. Wersja 308 SW była znana z bardzo przestronnej kabiny i dużego bagażnika o pojemności 556 litrów. Zdaniem użytkowników portalu AutoCentrum.pl, najlepszym silnikiem dla tego modelu był 1.6 BlueHDI o mocy 120 KM, produkowany w latach 2014-2018. Jego zużycie paliwa wynosi 4,4 l/100 km, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje niecałe 10 sekund, dzięki czemu idealnie nadaje się na długie podróże. Ceny tego modelu zaczynają się od około 30 tys. zł, ale za lepiej wyposażoną wersję trzeba przygotować minimum 35 tys. zł.

/ 82. Ford Focus III Kombi 1.5 TDCi

Ford Focus III Kombi
Ford Focus III Kombi © Autokult

Wśród czołowych aut o dobrych osiągach i oszczędnym spalaniu znalazł się Ford Focus. Zajął on drugie miejsce, oferując 120-konną jednostkę 1,5 TDCi. Model ten stanowi znakomity wybór pod względem oszczędności paliwa i osiągów, przyspieszając do 100 km/h w 10,5 sekundy. Przy tym wszystkim dysponuje przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 476 litrów. Jednak to niskie zużycie paliwa — 4,2 l/100 km według AutoCentrum.pl — robi największe wrażenie. Ceny rynkowe tego modelu zaczynają się od około 25 tysięcy zł, ale warto dołożyć do lepszego egzemplarza, który będzie kosztował nieco ponad 30 tysięcy złotych.

/ 82. Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI

Volkswagen Golf VII Variant
Volkswagen Golf VII Variant © Autokult

Volkswagen przez lata kojarzony był z niezawodnym silnikiem 1.9 TDI, jednak w nowszych modelach warto zwrócić uwagę na bardziej kompaktowy 1.6 TDI. Dane użytkowników z AutoCentrum.pl wskazują, że wariant o mocy 105 KM jest wyjątkowo ekonomiczny, a jednocześnie zapewnia zadowalającą dynamikę jazdy. Ten samochód, podobnie jak Ford Focus, przy umiarkowanej jeździe osiąga spalanie na poziomie 4,2 litra na 100 km. Dodatkowym atutem niemieckiego kombi jest przestronny bagażnik o pojemności 605 litrów. Ceny tych aut zaczynają się od około 30 tysięcy złotych za starsze modele, ale za nowsze egzemplarze trzeba zapłacić prawie dwa razy więcej.

/ 81. Renault Megane III GrandTour 1.5 dCi

Renault Megane III Grandtour
Renault Megane III Grandtour © Autokult

Podczas gdy druga generacja Renault Megane nie cieszyła się najlepszą opinią, trzecia generacja zdołała się wyróżnić i odciąć od negatywnej przeszłości. To samochód, który zasługuje na uwagę, nie tylko ze względu na swoje osiągi, ale również przystępne koszty serwisowania. Wśród wielu jego zalet można wyróżnić oszczędne jednostki napędowe, z których na szczególną uwagę zasługuje 1.5 dCi o mocy 85 KM, dostępny przed liftingiem w latach 2009-2011. Choć podstawowa wersja nie obiecuje wyjątkowych wrażeń z jazdy, to jednak charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Jak wynika z raportów z AutoCentrum.pl, ekonomiczna jazda umożliwia osiągnięcie spalania na poziomie 3,8 l/100 km, co pozwala na przejechanie do 1400 km na jednym zbiorniku przy pojemności bagażnika wynoszącej 524 litry, co czyni ten model doskonałym wyborem na dłuższe trasy. Na rynku wtórnym ceny tego modelu zaczynają się od około 15 tysięcy złotych.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła