Trwa ładowanie...

R 18 One Eight "C" to bardzo amerykańskie BMW

Już trudno zliczyć customy na bazie BMW R 18, co pokazuje, że plan Niemców się powiódł. Jego celem było nie tylko stworzenie konkurenta dla maszyn Harleya-Davidsona oraz Indiana, ale też motocykla, który będzie chętnie modyfikowany. Najnowszym przykładem jest R 18 One Eight "C", który powstał na bazie odmiany Transcontinental.

BMW R 18 One Eight "C"BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
d1gjsam
d1gjsam

Prezentowany tu motocykl to dzieło Paula Yaffe’a, który od przeszło 30 lat modyfikuje motocykle i stał się jedną ze sław sceny customowej. Jego dzieła od lat prezentowane są nie tylko w branżowej prasie, ale też w telewizji (m.in. na kanałach Discovery czy History). Tym razem na warsztat wziął najbardziej turystyczną odmianę cruisera BMW czyli R 18 Transcontinentala.

Aby poznać charakter tej maszyny, Yaffe wybrał się nim w podróż po USA na trasie 3,8 tys. mil (przeszło 6,1 tys. km), a później na słynną imprezę w Sturgis i z powrotem pokonując kolejne 2,6 tys. mil (blisko 4,2 tys. km). W ramach modyfikacji postanowił pozbyć się tak bardzo turystycznego charakteru i stworzyć baggera w stylu hot roda.

BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter

Tym, co rzuca się w oczy już na początku, jest ogromne przednie koło o średnicy 26 cali obute w specjalnie zrobioną oponę. Aby zmieścić tak duże koło, trzeba było wydłużyć ramę i zwiększyć kąt nachylenia zawieszenia. Oczywiście całość wymagała też nowego błotnika zrobionego specjalnie na potrzeby BMW R 18 One Eight "C".

d1gjsam

Owiewka kryjąca zegary i ekran tylko na pozór wygląda tak samo, ale wystarczy się dokładnie przyjrzeć, aby zauważyć, że została ona mocno zmodyfikowana. Głównie aby dopasować ją (i położenie światła) do nowej geometrii, ale też by nieco zmienić jej styl, nadając całości więcej dynamiki. Przed silnikiem natomiast znalazł się element wypełniający powstałą tam przestrzeń i dodający stylu hot roda. Nie zabrakło też takich detali jak niewielkie lusterka.

BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter

Niemniej zmieniło się z tyłu, gdzie kufry z jednej strony zachowały swój styl, a z drugiej zostały wyciągnięte w dół i do tyłu. Między nie a błotnik Paul Yaffe wkomponował światła, a sam błotnik zakończył nisko miejscem na tablicę rejestracyjną. Uwagę zwraca też znajdujący się po obu stronach wydech przywodzący na myśl samochodowe hot rody. Motocykl dostał również pneumatyczne zawieszenie.

BMW R 18 One Eight "C" zadebiutowało podczas MBE Show we włoskiej Weronie.

BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
BMW R 18 One Eight "C" BMW
BMW R 18 One Eight "C"Źródło: BMW, fot: Michael Lichter
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1gjsam
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gjsam
Więcej tematów