Debiutują BMW R 18 B i R 18 Transcontinental, czyli amerykańska turystyka w niemieckim wydaniu

BMW zaprezentowało turystyczne wersje cruisera R 18. I liczba mnoga jest tu kluczowa, gdyż od razu pojawiły się dwie odmiany R 18 B i R 18 Transcontinental. Obie znacząco różnią od standardowej "osiemnastki".

BMW R 18 B i R 18 TranscontinentalBMW R 18 B i R 18 Transcontinental
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

Dwie nowe wersje BMW R 18 to bagger (R 18 B) i pełny turystyk z centralnym kufrem (R 18 Transcontinental) nazwany Grand American Tourer i stworzony do dalekich podróży – również we dwoje. Oba modele wyróżniają się przede wszystkim dużą owiewką w stylu znanym z amerykańskich maszyn. Kryje ona cztery analogowe zegary (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i wskaźnik rezerwy mocy) oraz duży kolorowy ekran o przekątnej 10,25 cala. W ten sposób motocykl łączy klasykę z przydatną w trasie nowoczesnością.

System multimedialny tych turystycznych BMW można połączyć ze smartfonem i np. słuchać dzięki temu muzyki. A jest na czym jej słuchać. Systemy audio dostępne w R 18 B i R 18 Transcontinental to pierwszy efekt współpracy z firmą Marshall. Standardowo modele te wyposażone są w dwa przednie głośniki umieszczone po bokach owiewki. Za dopłatą dostępne są też dwa kolejne poziomy zestawu muzycznego, który może mieć nawet 4 głośniki i 2 subwoofery o łącznej mocy 280 W.

BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW

Oba nowe turystyczne BMW mają zawieszenie bez regulacji, które zostało dostosowane do komfortowej jazdy w trasie. Za to zostały wyposażone w sporo systemów elektronicznych. Oczywiście nie mogło zabraknąć tempomatu, który oferowany jest w standardzie i utrzymuje zadaną prędkość też podczas zjazdów ze wzniesienia. Opcjonalnie R 18 B i R 18 Transcontinental mogą mieć aktywny tempomat, który dzięki radarowi utrzyma odległość do poprzedzającego pojazdu.

Mimo podobieństw pomiędzy BMW R 18 B i R 18 Transcontinentalem, jest też sporo różnic. Najbardziej rzucającą się w oczy jest to, że oprócz kufrów bocznych o pojemności 27 l każdy (26,5 l przy opcjonalnym audio) Transcontinental ma też kufer centralny mieszczący 48 l (47 l z dodatkowym audio), który służy też za oparcie dla pasażera. Oprócz tego najbardziej turystyczna odmiana ma podgrzewane siedzisko, wyższą szybę, dodatkowe deflektory przed kolanami kierowcy i gmole w standardzie, do których można dokupić podpórki na nogi.

Nowe BMW R 18 B i R 18 Transcontinental

Tak samo jak standardowe BMW R 18, tak też nowe turystyczne wersje napędzane są tym samym silnikiem nazwanym Big Boxer. Ma on pojemność 1802 cm3 i generuje maksymalną moc 91 KM przy 4750 obr./min i ponad 150 Nm w przedziale 2000-4000 obr./min.

Jak już BMW zdążyło nas przyzwyczaić z modelem R 18, również do nowych odmian jest dostępnych sporo akcesoriów pozwalających zmienić ich wygląd i styl. W tym te znane pod nazwą Option 719 (m.in. lakier Galaxy Dust). Bagger R 18 B i turystyczny R 18 Transcontinental będą oferowane w serii First Edition. Będzie ona analogiczna do tej, która w 2020 r. była dostępna dla modelu R 18, czyli będzie się wyróżniać czarnym lakierem z dwoma białymi liniami, przeszyciami na siedzisku i chromowanym wykończeniem wielu elementów. Ceny nie są jeszcze znane, ale na pewno znacząco przekroczą 100 tys. zł.

BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18
BMW R 18 © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟