Debiutują BMW R 18 B i R 18 Transcontinental, czyli amerykańska turystyka w niemieckim wydaniu
BMW zaprezentowało turystyczne wersje cruisera R 18. I liczba mnoga jest tu kluczowa, gdyż od razu pojawiły się dwie odmiany R 18 B i R 18 Transcontinental. Obie znacząco różnią od standardowej "osiemnastki".
Dwie nowe wersje BMW R 18 to bagger (R 18 B) i pełny turystyk z centralnym kufrem (R 18 Transcontinental) nazwany Grand American Tourer i stworzony do dalekich podróży – również we dwoje. Oba modele wyróżniają się przede wszystkim dużą owiewką w stylu znanym z amerykańskich maszyn. Kryje ona cztery analogowe zegary (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i wskaźnik rezerwy mocy) oraz duży kolorowy ekran o przekątnej 10,25 cala. W ten sposób motocykl łączy klasykę z przydatną w trasie nowoczesnością.
System multimedialny tych turystycznych BMW można połączyć ze smartfonem i np. słuchać dzięki temu muzyki. A jest na czym jej słuchać. Systemy audio dostępne w R 18 B i R 18 Transcontinental to pierwszy efekt współpracy z firmą Marshall. Standardowo modele te wyposażone są w dwa przednie głośniki umieszczone po bokach owiewki. Za dopłatą dostępne są też dwa kolejne poziomy zestawu muzycznego, który może mieć nawet 4 głośniki i 2 subwoofery o łącznej mocy 280 W.
Oba nowe turystyczne BMW mają zawieszenie bez regulacji, które zostało dostosowane do komfortowej jazdy w trasie. Za to zostały wyposażone w sporo systemów elektronicznych. Oczywiście nie mogło zabraknąć tempomatu, który oferowany jest w standardzie i utrzymuje zadaną prędkość też podczas zjazdów ze wzniesienia. Opcjonalnie R 18 B i R 18 Transcontinental mogą mieć aktywny tempomat, który dzięki radarowi utrzyma odległość do poprzedzającego pojazdu.
Mimo podobieństw pomiędzy BMW R 18 B i R 18 Transcontinentalem, jest też sporo różnic. Najbardziej rzucającą się w oczy jest to, że oprócz kufrów bocznych o pojemności 27 l każdy (26,5 l przy opcjonalnym audio) Transcontinental ma też kufer centralny mieszczący 48 l (47 l z dodatkowym audio), który służy też za oparcie dla pasażera. Oprócz tego najbardziej turystyczna odmiana ma podgrzewane siedzisko, wyższą szybę, dodatkowe deflektory przed kolanami kierowcy i gmole w standardzie, do których można dokupić podpórki na nogi.
Nowe BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
Tak samo jak standardowe BMW R 18, tak też nowe turystyczne wersje napędzane są tym samym silnikiem nazwanym Big Boxer. Ma on pojemność 1802 cm3 i generuje maksymalną moc 91 KM przy 4750 obr./min i ponad 150 Nm w przedziale 2000-4000 obr./min.
Jak już BMW zdążyło nas przyzwyczaić z modelem R 18, również do nowych odmian jest dostępnych sporo akcesoriów pozwalających zmienić ich wygląd i styl. W tym te znane pod nazwą Option 719 (m.in. lakier Galaxy Dust). Bagger R 18 B i turystyczny R 18 Transcontinental będą oferowane w serii First Edition. Będzie ona analogiczna do tej, która w 2020 r. była dostępna dla modelu R 18, czyli będzie się wyróżniać czarnym lakierem z dwoma białymi liniami, przeszyciami na siedzisku i chromowanym wykończeniem wielu elementów. Ceny nie są jeszcze znane, ale na pewno znacząco przekroczą 100 tys. zł.
Źródła: Materiały prasowe