Debiutują BMW R 18 B i R 18 Transcontinental, czyli amerykańska turystyka w niemieckim wydaniu

BMW zaprezentowało turystyczne wersje cruisera R 18. I liczba mnoga jest tu kluczowa, gdyż od razu pojawiły się dwie odmiany R 18 B i R 18 Transcontinental. Obie znacząco różnią od standardowej "osiemnastki".

BMW R 18 B i R 18 TranscontinentalBMW R 18 B i R 18 Transcontinental
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

Dwie nowe wersje BMW R 18 to bagger (R 18 B) i pełny turystyk z centralnym kufrem (R 18 Transcontinental) nazwany Grand American Tourer i stworzony do dalekich podróży – również we dwoje. Oba modele wyróżniają się przede wszystkim dużą owiewką w stylu znanym z amerykańskich maszyn. Kryje ona cztery analogowe zegary (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i wskaźnik rezerwy mocy) oraz duży kolorowy ekran o przekątnej 10,25 cala. W ten sposób motocykl łączy klasykę z przydatną w trasie nowoczesnością.

System multimedialny tych turystycznych BMW można połączyć ze smartfonem i np. słuchać dzięki temu muzyki. A jest na czym jej słuchać. Systemy audio dostępne w R 18 B i R 18 Transcontinental to pierwszy efekt współpracy z firmą Marshall. Standardowo modele te wyposażone są w dwa przednie głośniki umieszczone po bokach owiewki. Za dopłatą dostępne są też dwa kolejne poziomy zestawu muzycznego, który może mieć nawet 4 głośniki i 2 subwoofery o łącznej mocy 280 W.

BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW

Oba nowe turystyczne BMW mają zawieszenie bez regulacji, które zostało dostosowane do komfortowej jazdy w trasie. Za to zostały wyposażone w sporo systemów elektronicznych. Oczywiście nie mogło zabraknąć tempomatu, który oferowany jest w standardzie i utrzymuje zadaną prędkość też podczas zjazdów ze wzniesienia. Opcjonalnie R 18 B i R 18 Transcontinental mogą mieć aktywny tempomat, który dzięki radarowi utrzyma odległość do poprzedzającego pojazdu.

Mimo podobieństw pomiędzy BMW R 18 B i R 18 Transcontinentalem, jest też sporo różnic. Najbardziej rzucającą się w oczy jest to, że oprócz kufrów bocznych o pojemności 27 l każdy (26,5 l przy opcjonalnym audio) Transcontinental ma też kufer centralny mieszczący 48 l (47 l z dodatkowym audio), który służy też za oparcie dla pasażera. Oprócz tego najbardziej turystyczna odmiana ma podgrzewane siedzisko, wyższą szybę, dodatkowe deflektory przed kolanami kierowcy i gmole w standardzie, do których można dokupić podpórki na nogi.

Nowe BMW R 18 B i R 18 Transcontinental

Tak samo jak standardowe BMW R 18, tak też nowe turystyczne wersje napędzane są tym samym silnikiem nazwanym Big Boxer. Ma on pojemność 1802 cm3 i generuje maksymalną moc 91 KM przy 4750 obr./min i ponad 150 Nm w przedziale 2000-4000 obr./min.

Jak już BMW zdążyło nas przyzwyczaić z modelem R 18, również do nowych odmian jest dostępnych sporo akcesoriów pozwalających zmienić ich wygląd i styl. W tym te znane pod nazwą Option 719 (m.in. lakier Galaxy Dust). Bagger R 18 B i turystyczny R 18 Transcontinental będą oferowane w serii First Edition. Będzie ona analogiczna do tej, która w 2020 r. była dostępna dla modelu R 18, czyli będzie się wyróżniać czarnym lakierem z dwoma białymi liniami, przeszyciami na siedzisku i chromowanym wykończeniem wielu elementów. Ceny nie są jeszcze znane, ale na pewno znacząco przekroczą 100 tys. zł.

BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental
BMW R 18 B i R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18
BMW R 18 © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW
BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła