Od razu dwa nowe modele. MV Agusta Lucky Explorer 9.5 i 5.5 są zupełnie inne
MV Agusta weszła na rynek motocykli klasy adventure. I od razu dwoma modelami. Mimo podobnym nazw zaprezentowane na targach EICMA Lucky Explorer 9.5 oraz Lucky Explorer 5.5 to dwie zupełnie inne maszyny.
Nazwa Lucky Explorer wywodzi się od startujących w rajdzie Dakar motocykli Cagiva Elefant. To właśnie do tych maszyn i marki (która należy do MV Agusty) odwołują się nowe włoskie turstyki typu adventure. Choć mają nieco podobną stylistykę, to już na pierwszy rzut oka widać, że Lucky Explorer 9.5 i 5.5 to zupełnie inne motocykle.
MV Agusta Lucky Explorer 9.5 to nowa konstrukcja marki ze Schiranny. Jest to sporej wielkości maszyna napędzana nowym, trzycylindrowym silnik o pojemności 931 cm3 na podstawie jednostki 798 cm3, która montowana jest w większości modeli włoskiego producenta. Generuje on moc 123 KM przy 10 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 7000 obr./min.
Lucky Explorer 9.5 waży bez płynów 220 kg i jest maszyną stworzoną do jazdy poza asfaltem. Minimalny prześwit wynosi 230 mm, skok przedniego zawieszenia 220 mm, a tylnego 210 mm. W zbiorniku paliwa zmieści się go 20 l. Siedzenie może być wysokości 850 lub 870 mm. Oczywiście jak przystało na motocykl tego typu jest on wyposażony w szprychowe koła z terenowymi oponami. Do tego przednie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm mają osłony.
Zarówno z przodu, jak i z tyłu zawieszenie Sachs jest elektronicznie sterowane. Przy kierownicy zamontowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali z Bluetoothem i Wi-Fi. Systemy elektroniczne obejmują 8 stopniową kontrolę trakcji, launch control, tempomat, moduł GPS, w pełni LED-owe światła doświetlające zakręty i przeciwmgielne. Jest też sprzęgło Smart Clutch System, które nie tylko działa jako quickshifter, ale też automatycznie się załącza przy zatrzymaniu.
MV Agusta Lucky Explorer 5.5 to już zupełnie inna historia. Jest to efekt współpracy włoskiej marki z chińską firmą Qianjiang. Oznacza to, że ten nowy motocykl to tak naprawdę QJMotor SRT 500, a jeszcze ważniejsze, że jest to też bliźniak popularnego we Włoszech Benelli TRK 502. Co ma zatem przekonać klientów do wyboru droższej maszyny z salonu MV Agusty?
Nieco lepsze wyposażenie i stylistyka. Tak jak ta druga jest kwestią gustu, tak są też inne różnice. Wzorem większego modelu, również Lucky Explorer 5.5 ma osłony na przednie tarcze hamulcowe, ale tym, co najmocniej go wyróżnia od TRK 502 jest wyświetlacz w miejscu tradycyjnych zegarów. Motocykl MV Agusty, ma też inne hamulce - choć tarcze wyglądają na te same, to obsługiwane są przez zaciski Brembo.
MV Agusta Lucky Explorer 5.5 napędzana jest dwucylindrowym silnikiem o pojemności 554 cm3, którego moc to 47,6 KM przy 7500 obr./min (maksymalna dla kategorii A2), a moment obrotowy wynosi 51 Nm przy 5000 obr./min. Co ciekawe, na sucho waży dokładnie tyle samo co Lucky Explorer 9.5 – 220 kg. To pokazuje jakie znaczenie ma użycie droższej, ale też lżejszej konstrukcji.