Aprilia Tuareg 660 z pełną specyfikacją. Adventure średniej klasy wjedzie do salonów

Aprilia Tuareg 660 to trzeci członek nowej rodziny klasy średniej włoskiej marki. Jako motocykl typu adventure ma inną konstrukcję i inaczej zestrojony silnik. Wreszcie poznaliśmy wszystkie dane techniczne i datę rozpoczęcia sprzedaży tego modelu.

Aprilia Tuareg 660Aprilia Tuareg 660
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aprilia
Szymon Jasina

Premiera Aprili Tuareg 660 była "płynna". Już widzieliśmy wiele zdjęć i filmów z tym motocyklem. Poznaliśmy nieco szczegółów konstrukcyjnych. Wreszcie przyszedł czas na odsłonięcie wszystkich kart. Stylistykę Tuarega 660 poznaliśmy już jakiś czas temu i może się ona podobać. Wygląd pasuje do charakteru adventure, a przednie światło, które jest mocnym akcentem stylistycznym, dodaje motocyklowi agresji.

Za napęd odpowiada znany z modeli RS 660 i Tuono 660 dwucylindrowy silnik o pojemności 659 cm3. Jednak w przypadku Aprili Tuareg 660 został on inaczej zestrojony. Moc spadła do 80 KM przy 9250 obr./min (ze 100 KM w modelu sportowym), ale zwiększył się moment obrotowy do 70 Nm 6500 obr./min i jest on dostępny o 2000 obr./min niżej niż w RS 660. Zadbano też o to, aby nie zabrakło go w zakresie niskich i średnich obrotów.

Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia

Aprilia Tuareg 660 różni się od pozostałych modeli 660 również konstrukcją. Jednak również w tym przypadku postawiono na lekkość i to, że silnik jest elementem przenoszącym siły i wspomagającym ramę. Bez płynów motocykl ten waży 187 kg, a gotowy do jazdy 204 kg, co na pewnie będzie można docenić nie tylko podczas dynamicznej jazdy po asfalcie, ale też w terenie. Aprilia chwali się, że rama została zaprojektowana z myślą o sporej wytrzymałości, co pozwoli na podróż w dwie osoby i ze sporym bagażem w kufrach.

Aprilia Tuareg 660 od początku reklamowana jest jako motocykl o sporych możliwościach offroadowych. To właśnie z myślą o jeździe poza utwardzonymi drogami zastosowano szeroką kierownicę i wąski środek maszyny, aby zapewnić odpowiednią ergonomię czy to w pozycji siedzącej, czy podczas jazdy na stojąco na podnóżkach. Przy tym udało się zapewnić zbiornik paliwa o pojemności 18 l, który ma pozwolić na pokonanie 450 km na jednym tankowaniu.

Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia

Regulowane z przodu i z tyłu zawieszenie Kayaba ma skok wynoszący 240 mm. Jak przystało na motocykl adventure, z przodu znalazło się koło o średnicy 21 cali, a z tyłu 18-calowe. Oba standardowo wyposażone są w opony Pirelli Scorpion Rally STR. Hamulce dostarcza Brembo i z przodu są to dwie tarcze 300 mm, a z tyłu pojedyncza 260 mm.

Oczywiście nie mogło też zabraknąć rozbudowanej elektroniki. Aprilia Tuareg 660 wyposażona jest w kontrolę trakcji (4 poziomy lub całkowicie wyłączona), tempomat, 3 poziomy hamowania silnikiem i 3 mapy pracy silnika. Kierowca może wybrać jeden z 4 trybów jazdy: Urban do spokojnego przemieszczania się, Explore przy bardziej dynamicznej jeździe, Offroad do jazdy w terenie z wyłączonym ABS-em przy tylnym kole (i możliwością deaktywacji też z przodu) oraz Individual, który można ustawić pod własne preferencje.

Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia

Nowa Aprilia Tuareg 660 dostępna będzie w trzech wersjach kolorystycznych – z detalami w kolorach niebieskim, żółtym lub czerwonym. Zamówienia można składać już w tym roku, ale do salonów motocykl ten trafi w lutym 2022 r.

Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia
Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia
Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia
Aprilia Tuareg 660
Aprilia Tuareg 660 © Materiały prasowe | Aprilia

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę