Aprilia Tuareg 660 z pełną specyfikacją. Adventure średniej klasy wjedzie do salonów
Aprilia Tuareg 660 to trzeci członek nowej rodziny klasy średniej włoskiej marki. Jako motocykl typu adventure ma inną konstrukcję i inaczej zestrojony silnik. Wreszcie poznaliśmy wszystkie dane techniczne i datę rozpoczęcia sprzedaży tego modelu.
Premiera Aprili Tuareg 660 była "płynna". Już widzieliśmy wiele zdjęć i filmów z tym motocyklem. Poznaliśmy nieco szczegółów konstrukcyjnych. Wreszcie przyszedł czas na odsłonięcie wszystkich kart. Stylistykę Tuarega 660 poznaliśmy już jakiś czas temu i może się ona podobać. Wygląd pasuje do charakteru adventure, a przednie światło, które jest mocnym akcentem stylistycznym, dodaje motocyklowi agresji.
Za napęd odpowiada znany z modeli RS 660 i Tuono 660 dwucylindrowy silnik o pojemności 659 cm3. Jednak w przypadku Aprili Tuareg 660 został on inaczej zestrojony. Moc spadła do 80 KM przy 9250 obr./min (ze 100 KM w modelu sportowym), ale zwiększył się moment obrotowy do 70 Nm 6500 obr./min i jest on dostępny o 2000 obr./min niżej niż w RS 660. Zadbano też o to, aby nie zabrakło go w zakresie niskich i średnich obrotów.
Aprilia Tuareg 660 różni się od pozostałych modeli 660 również konstrukcją. Jednak również w tym przypadku postawiono na lekkość i to, że silnik jest elementem przenoszącym siły i wspomagającym ramę. Bez płynów motocykl ten waży 187 kg, a gotowy do jazdy 204 kg, co na pewnie będzie można docenić nie tylko podczas dynamicznej jazdy po asfalcie, ale też w terenie. Aprilia chwali się, że rama została zaprojektowana z myślą o sporej wytrzymałości, co pozwoli na podróż w dwie osoby i ze sporym bagażem w kufrach.
Aprilia Tuareg 660 od początku reklamowana jest jako motocykl o sporych możliwościach offroadowych. To właśnie z myślą o jeździe poza utwardzonymi drogami zastosowano szeroką kierownicę i wąski środek maszyny, aby zapewnić odpowiednią ergonomię czy to w pozycji siedzącej, czy podczas jazdy na stojąco na podnóżkach. Przy tym udało się zapewnić zbiornik paliwa o pojemności 18 l, który ma pozwolić na pokonanie 450 km na jednym tankowaniu.
Regulowane z przodu i z tyłu zawieszenie Kayaba ma skok wynoszący 240 mm. Jak przystało na motocykl adventure, z przodu znalazło się koło o średnicy 21 cali, a z tyłu 18-calowe. Oba standardowo wyposażone są w opony Pirelli Scorpion Rally STR. Hamulce dostarcza Brembo i z przodu są to dwie tarcze 300 mm, a z tyłu pojedyncza 260 mm.
Oczywiście nie mogło też zabraknąć rozbudowanej elektroniki. Aprilia Tuareg 660 wyposażona jest w kontrolę trakcji (4 poziomy lub całkowicie wyłączona), tempomat, 3 poziomy hamowania silnikiem i 3 mapy pracy silnika. Kierowca może wybrać jeden z 4 trybów jazdy: Urban do spokojnego przemieszczania się, Explore przy bardziej dynamicznej jeździe, Offroad do jazdy w terenie z wyłączonym ABS-em przy tylnym kole (i możliwością deaktywacji też z przodu) oraz Individual, który można ustawić pod własne preferencje.
Nowa Aprilia Tuareg 660 dostępna będzie w trzech wersjach kolorystycznych – z detalami w kolorach niebieskim, żółtym lub czerwonym. Zamówienia można składać już w tym roku, ale do salonów motocykl ten trafi w lutym 2022 r.