Aprilia Tuareg 660 na nowym wideo. Oto co o niej wiemy
Aprilia przygotowuje motocykl adventure średniej klasy. Mimo że Tuareg 660 nadal nie miał premiery, to wiemy o nim już prawie wszystko – łącznie z wyglądem. Jeszcze więcej zdradza najnowszy film reklamujący nadchodzący model.
Tak szczerze, to trudno powiedzieć, czy Aprilia Tuareg 660 już miała premierę, czy jeszcze nie. Widzieliśmy już zdjęcia tego motocykla i również najnowsze wideo pokazuje go w pełnej krasie. Włosi niczego nie ukrywają. Nie znamy jeszcze tylko dokładnych szczegółów technicznych, ale poza tym wiadomo niemal wszystko.
Po bardzo udanym debiucie sportowej Aprilii RS 660 i nakeda Tuono 660 przyszedł czas na trzeciego brata. Jednak nie jest on trzecim bliźniakiem. Choć ma ten sam napęd, to już zupełnie inną konstrukcję. Przez to na turystyczny motocykl klasy adventure, czyli Tuarega 660, musimy poczekać trochę dłużej. Jednak już pierwsze zdjęcia pokazały, że będzie to bardzo dobrze wyglądająca maszyna. Z drugiej strony to nie wygląd jest najważniejszy, ale Włosi już obiecują, że będzie bardzo dobrze.
Aprilia #Tuareg660 | The Concept
Również z nowego wideo możemy się dowiedzieć o zaletach nadchodzącej Aprilii Tuareg 660. Inżynierowi zadbali o to, aby motocykl był możliwie lekki (waży 187 kg), co na pewno przyda się podczas jazdy w trudniejszym terenie. Do tego ma być wytrzymały, komfortowy i funkcjonalny. To jednak da się ocenić dopiero jeżdżąc na nim.
Podano jednak też kilka szczegółów technicznych. Ponieważ Aprilia Tuareg 660 ma radzić sobie w terenie, to zastosowano szprychowe koła o rozmiarach 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu, Do tego zadbano o długi przedni widelec o średnicy 43 mm i skoku 240 mm. Komfort ma zapewniać odpowiednia aerodynamika i ochrona przed wiatrem (w tym standardowa w tej klasie osłona dłoni). Zbiornik paliwa zmieści 18 l.
Aprilia obiecuje też nowoczesną elektronikę. Przy kierownicy Tuarega 660 znalazł się 5-calowy kolorowy wyświetlacz pozwalający na zarządzanie opcjami motocykla, który będzie umożliwiał wybór trybu jazdy (mapy zapłonu i hamowania silnikiem). Do tego poza asfaltem przyda się możliwość wyłączenia ABS-u – całkowicie lub tylko dla tylnego koła. Tuareg 660 będzie też wyposażony w kontrolę trakcji i tempomat.
W stosunku do modeli RS 660 i Tuono 660 nowa Aprilia Tuareg 660 będzie miała inaczej zestrojony silnik, aby jego charakterystyka lepiej odpowiadała motocyklowi klasy adventure. Oznacza to, że moc maksymalna dwucylindrowej jednostki będzie zmniejszona do 80 KM, aby poprawić przebieg momentu obrotowego (w niskim i średnim zakresie), którego maksymalna wartość nieco wzrośnie i wyniesie 70 Nm.