Debiutuje Aprilia Tuono 660. Lekki i zwinny naked

Aprilia zaprezentowała długo oczekiwanego nakeda Tuono 660. Właśnie takiego modelu ze średniej półki brakowało włoskiej marce. Teraz pozwoli jej powalczyć o nowych klientów.

Aprilia Tuono 660Aprilia Tuono 660
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aprilia
Szymon Jasina

Po premierze sportowej Aprilii RS 660 przyszedł czas na wersję naked. Mówiło się o niej od dawna i debiut był tylko kwestią czasu. Tradycyjnie dla włoskiej marki wersja pozbawiona rozbudowanych owiewek nosi nazwę Tuono. Podobnie jak w przypadku sportowego motocykla, tak też Aprilia Tuono 660 ma łączyć lekkość, łatwość prowadzenia i przyjemność z jazdy. Jest to przy tym model dla mniej doświadczonych motocyklistów lub po prostu osób, które nie chcą kupować droższego topowego Tuono V4 1100.

Tak jak w przypadku modelu RS, tak też ApriliaTuono 660 napędzana jest dwucylindrowym silnikiem o pojemności 660 cm3. Zgodnie z przewidywaniami w nakedzie jest on nieco słabszy – zamiast 100 KM jego maksymalna moc wynosi 95 KM. Dzięki temu bez problemu oferowana jest też odmiana z połową tej mocy umożliwiająca jazdę z uprawnieniami kategorii A2.

Aprilia Tuono 660
Aprilia Tuono 660 © Materiały prasowe | Aprilia

Jednym z celów postawionych przed inżynierami tworzącymi Aprilię Tuono 660 było uczynienie tego motocykla lekkim. Ramę oraz wahacz wykonano z aluminium. Masa całej maszyny to 183 kg, co ma jeszcze bardziej zachęcić początkujących motocyklistów.

Wygląd włoskiego nakeda znany jest już od jakiegoś czasu. Aprilia Tuono 660 nie jest całkowicie pozbawiona owiewek, ale ma ich mniej i są one mniejsze niż w przypadku sportowego RS 660. Całość prezentuje się lekko i agresywnie. Kształt motocykla to nie tylko dzieło projektantów, ale też badań w tunelu aerodynamicznym, co ma przełożyć się na osiągi i komfort jazdy. Kierownica jest wyższa i nieco inaczej zamontowany widelec przedniego zawieszenia odróżniają Tuono 660 od RS 660.

Aprilia Tuono 660 ma też wiele rozwiązań elektronicznych wspomagających kierowcę – kilkupoziomową kontrolę trakcji, system zapobiegający unoszeniu się przedniego koła, wspomagający hamowanie silnikiem czy tempomat. Motocykl ma pięć trybów jazdy – trzy drogowe i dwa na tor. Nowy włoski naked dostępny jest w trzech kolorach – czarnym, szarym i złotym (Acid Gold).

Aprilia Tuono 660
Aprilia Tuono 660 © Materiały prasowe | Aprilia
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę