Główny inżynier zdradził plany Aprilii. Oto przyszłość modeli 660

Aprilia od podstaw stworzyła nową linię modelową 660 i bardzo się to opłaciło, gdyż z miejsca motocykle te stały się hitem. Piero Soatti, główny inżynier marki, zdradził, jaka przyszłość czeka te popularne modele. Szykuje się wyjątkowa nowość.

Aprilia RS 660Aprilia RS 660
Źródło zdjęć: © WP | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Podczas rozmowy z włoskim "Motociclismo" Piero Soatti zdradził trochę szczegółów dotyczących motocykli z rodziny 660. Chwaląc nakeda Tuono 660 stwierdził, że robi on wszystko (lub prawie wszystko) to co stary Shiver 900, ale robi to lepiej. Jak podkreślił, powstanie tych konstrukcji dzieli 15 lat, więc nie powinno być to niespodzianką. Nowy motocykl jest szybszy, łatwiejszy w prowadzeniu, lepiej chroni przed wiatrem, a do tego jest niemal o 40 kg lżejszy.

Te słowa oznaczają, że napędzane widlastymi dwucylindrowcami Shiver 900 i Dorsoduro 900 raczej nie doczekają się nowych wersji. Linia 660 z rzędowymi silnikami o dwóch cylindrach skutecznie je zastąpiła.

Sportowa Aprilia RS 660 i naked Tuono 660 z miejsca stały hitami sprzedaży i zebrały bardzo dobre recenzje. Trzecim modelem z tej rodziny będzie turystyczny Tuareg 660 i jak tłumaczy Soatti, mimo tego samego silnika będzie się on znacznie różnił od dwóch pozostałych modeli. Nie powinno więc dziwić, że pojawia się on nieco później.

Najciekawsze jednak jest to, co Piero Soatti miał do powiedzenia o przyszłości motocykli 660 Aprilii. Choć są to już naprawdę zaawansowane maszyny, które przejęły sporo rozwiązań z mocniejszych modeli włoskiej marki, to poprawione wersje motocykli RS 660 i Tuono 660 mogą dostać coś wyjątkowego.

Soatti powiedział o elektronicznie sterowanym zawieszeniu, co w przypadku klasy średniej byłoby pierwszym takim przypadkiem na rynku. Dzięki tej nowości motocykle te jeszcze lepiej radziłyby sobie ze sportową jazdą, a do tego podczas codziennego użytkowania byłyby bardziej komfortowe.

Aprilia bez wątpienia może być dumna z nowej rodziny 660, ale Włosi są świadomi, że to właśnie nowoczesność i rozwiązania techniczne z wyższej półki dały taki efekt. Dlatego cieszy wiadomość, że marka z Noale chce pójść za ciosem i wprowadzić kolejną ważną nowość.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025