Nadjeżdża tani scrambler. Przyłapano wspólny projekt Triumpha i Bajaja

Zauważono testowy prototyp długo oczekiwanego motocykla, który będzie efektem współpracy brytyjskiego Triumpha i indyjskiego Bajaja. Będzie to model łączący typowe cechy marki z Hinckley z budżetowym podejściem zapewniającym dużo niższą cenę.

Triumph Street Scrambler doczeka się tańszego brataTriumph Street Scrambler doczeka się tańszego brata
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Motocykl przyłapany podczas testów to bez wątpienia nowy triumph. Ma on charakterystyczne dla tej marki przednie światło, osłony po bokach zbiornika paliwa, a na silniku znalazło się nawet miejsce na logo Triumpha. Postarano się, aby zachować cechy brytyjskich maszyn. Z drugiej strony widać, gdzie postanowiono zaoszczędzić.

Motocykl zamiast klasycznych szprychowych kół ma tańsze aluminiowe. Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu mamy typowy widelec upside-down, natomiast z tyłu pojedynczy amortyzator, w odróżnieniu od charakterystycznych dla Triumpha oldschoolowych dwóch. Hamulce sprawiają wrażenie, że są tymi samymi podzespołami od ByBre, które montowane są w (produkowanym również przez firmę Bajaj) KTM-ie 390 Adventure i z przodu mają tylko jedną tarczę.

Silnik to jednocylindrowa konstrukcja, której wygląd został dostosowany tak, aby przypominać jednostki napędowe linii Bonneville. Zatem zarówno sam silnik, jak i początek wydechu oraz pionowa chłodnica nawiązują do innych modeli Triumpha. Spodziewana pojemność to 350-500 cm3.

Choć wydech nie jest poprowadzony wysoko, tak jak w aktualnie oferowanych scramblerach brytyjskiej marki, to jego tył uniesiony jest ku górze i wygląda, że właśnie z tego typu motocyklem mamy do czynienia. Potwierdzają to opony na delikatnej kostce, które dodają stylu, choć lepiej sprawdzą się na asfalcie niż na szutrach.

Testowy motocykl miał sporo sakw (łącznie z torbą na baku), ale wygląda na to, że z powodu kształtu wydechu, podobnie jak w innych scramblerach Triumpha, boczny kufer będzie można zamontować tylko z lewej strony.

Zaskakiwać może spory prostokątny wyświetlacz, który nie pasuje style do motocykla (ani do tego, co Triumph oferuje w innych modelach tego typu). Jednak wydaje się, że jest to po prostu ekran wzięty ze wspomnianego KTM-a do testowej maszyny, a w gotowym motocyklu zostanie on zastąpiony czymś bardziej stylowym.

Nowy triumph tworzony przez Bajaja pozwoli Brytyjczykom wejść na nowy rynek – w Europie zaoferują motocykl dla początkujących, natomiast w Azji wpasują w najpopularniejszy w tym rejonie świata segment. Będzie to też najtańszy model Triumpha i choć bez wątpienia jego budżetowość będzie widoczna, to już widać, że projektanci postarali się, aby nowy motocykl pasował do stylu brytyjskiej marki.

Triumph's Bajaj Baby Scrambler: 7 Things You Need To Know!

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła