Mały podróżnik z nową elektroniką. KTM 390 Adventure ze zmianami na 2022 r.
Motocykle turystyczne adventure kojarzą się dużymi maszynami, ale również mniejsze modele są ciekawą propozycją – dla początkujących i po prostu tańszą. Taki model ma w swojej ofercie KTM i na sezon 2022 r. przygotowano kilka usprawnień dla 390 Adventure.
KTM 390 Adventure to najmniejszy członek podróżniczej rodziny motocykli austriackiej marki. Ten pochodzący z Indii model napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 373 cm3, którego moc to 43 KM, a maksymalny moment obrotowy 37 Nm. Model ten pozwala za nieduże pieniądze wybrać się na wyprawę, a nawet zjechać z asfaltu. Choć debiutował on w 2019 r., to już doczekał się kilku zmian.
Ulepszenia przede wszystkim objęły elektronikę wspomagają kierowcę podczas jazdy. Motocykle linii Adventure KTM-a to mocna wyprawowa marka i postarano się, aby najmniejszy model też lepiej sprawdzał się poza utwardzonymi trasami. Dlatego jedną ze zmian w elektronice jest to, że kontrola trakcji ma teraz tryb off-road, który pozwala na lekki uślizg zanim system wkroczy do akcji.
Druga nowość też nie jest łatwa do zauważenia. Choć nadal KTM pozostał przy aluminiowych felgach i nie zdecydował się na szprychowe koła, to otrzymały one nowy wzór i mają być wytrzymalsze niż dotychczas. Standardowo będą wyposażone w opony Continental TKC 70.
Reszta konstrukcji pozostanie bez zmian, ale nową wersję KTM-a 390 Adventure będzie można rozpoznać po nowych grafikach umieszczonych na nadwoziu.